اعتبارات عمرانی استانی خوزستان در بودجه ۱۴۰۰ در کشور اول است/ پنج طرح به عنوان ردیف خاص خوزستان در بودجه در نظر گرفته شده/ میانگین تخصیص بودجه استان در سال گذشته ۳۶ درصد بوده، ۱۰ درصد پایین تر از میانگین کشوری/ خوزستان رتبه سوم بیکاری در کشور

تاریخ انتشار: چهارشنبه 16 تیر 1400 | 09:58 ق.ظ
اعتبارات عمرانی استانی خوزستان در بودجه ۱۴۰۰ در کشور اول است/ پنج طرح به عنوان ردیف خاص خوزستان در بودجه در نظر گرفته شده/ میانگین تخصیص بودجه استان در سال گذشته ۳۶ درصد بوده، ۱۰ درصد پایین تر از میانگین کشوری/ خوزستان رتبه سوم بیکاری در کشور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان گفت: اعتبارات عمرانی استانی خوزستان نسبت به سال گذشته ۱۲۹ درصد رشد داشته و در مجموع از نظر جمع عددی، خوزستان در اعتبارات استانی در کشور اول است.  مهرداد نیکو (۱۵ تیرماه) در نشست خبری در اهواز با موضوع بودجه ۱۴۰۰ خوزستان، بیان کرد: در سال ۹۹ […]

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان گفت: اعتبارات عمرانی استانی خوزستان نسبت به سال گذشته ۱۲۹ درصد رشد داشته و در مجموع از نظر جمع عددی، خوزستان در اعتبارات استانی در کشور اول است.

 مهرداد نیکو (۱۵ تیرماه) در نشست خبری در اهواز با موضوع بودجه ۱۴۰۰ خوزستان، بیان کرد: در سال ۹۹ کل اعتبارات عمرانی استانی خوزستان ۲ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان بوده که در بودجه ۱۴۰۰ به ۴ هزار و ۹۷۷ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و رشد ۱۲۹ درصدی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه میانگین اعتبار استانی کل کشور ۱۲۲ درصد رشد داشته و از خوزستان کمتر است، افزود: در بخش اعتبارات ملی نیز ۱۱۵ طرح بزرگ برای خوزستان تعریف شده که اعتبار آن ۲ هزار و ۱۱۳ میلیارد تومان است که رشدی ۱۱۰ درصدی در مقابل رشد ۹۳ درصدی میانگین کشوری این طرح ها داشته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان تصریح کرد: علاوه بر ردیف بودجه های استانی و ملی، پنج طرح به عنوان ردیف خاص خوزستان با موضوع توسعه و عمران شهر خرمشهر و آبادان با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان، خارج سازی مغروقه های اروند رود با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان، توسعه زیرساخت های اربعین در چذابه و شلمچه با ۲۴ میلیارد تومان، اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری با ۱۵۰ میلیارد تومان و طرح آب و فاضلاب اهواز، باوری، کارون و حمیدیه با ۷۷۸ میلیارد تومان و در مجموع یکهزار و ۱۷۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

نیکو ادامه داد: در بخش درآمدها، میانگین درآمدهای کل استانی در کشور نسبت به سال گذشته ۵۲.۱ درصد رشد داشته اما خوزستان ۴۲.۵ درصد رشد داشته و به ۱۳ هزار و ۵۳۲ میلیارد تومان رسیده است. این ۱۰ درصد رشد کمتر نسبت به میانگین کشوری نشانه خوبی است که فشار مالیاتی کمتری به شرکت های استانی وارد شود.

وی اضافه کرد: میانگین رشد اعتبارات هزینه ای همه استان ها در کشور ۵۵.۲ درصد بوده که در خوزستان نیز در همین حدود و ۵۵.۱ درصد بوده و مربوط به ۲۵ دستگاه اجرایی است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به بودجه سال ۹۹ استان، گفت: میانگین تخصیص اعتبارات سال ۹۹ استان های کشور ۴۷ درصد بوده اما خوزستان حدود ۱۰ درصد پایین تر از میانگین کشوری ۳۶.۵ درصد بوده است.

نیکو در چرایی پایین بودن میزان تخصیص در خوزستان نسبت به میانگین کشوری، اشاره کرد: ۴۰ درصد بودجه خوزستان از محل قانون ۳ درصد فروش نفت تامین می شود که سال گذشته به دلیل تحریم ها و عدم فروش نفت، تخصیص خوزستان پایین تر از میانگین کشوری بوده است.

وی با بیان اینکه از ۲ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان بودجه استانی ۸۵۴ میلیارد تومان تخصیص داده شد، افزود: با این میزان از تخصیص در سال ۹۹ از حدود ۶۰۰ پروژه احداثی از محل اعتبارات استانی ۹۱ پروژه تمام و به بهره برداری رسید.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان تصریح کرد: نرخ بیکاری استان در سال گذشته، ۱۴.۵ درصد بوده که در کشور رتبه سوم است.

نیکو گفت: ۱۴ شهرستان باغملک، شادگان، ایذه، دشت آزادگان، مسجد سلیمان، امیدیه، خرمشهر، هندیجان، لالی، اندیکا، رامشیر، گتوند، هفتکل و هویزه در خوزستان محروم محسوب می شوند.

وی تصریح کرد: بودجه عمومی کشور در سال جاری هزار و ۳۷۳ میلیارد تومان است که از این مقدار ۷۲ درصد برای هزینه های دولت مانند حقوق و یارانه ها پرداخت می شود و ۱۴ درصد آن برای اعتبارات عمرانی و ۱۴ درصد نیز تملک دارایی مالی است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار