با همکاری و همراهی مردم انجام شد: ایجاد دو واحد نیروگاه مجازی با صرفه جویی مصرف برق در کلانشهر اهواز

تاریخ انتشار: پنجشنبه 17 تیر 1400 | 10:21 ق.ظ
با همکاری و همراهی مردم انجام شد: ایجاد دو واحد نیروگاه مجازی با صرفه جویی مصرف برق در کلانشهر اهواز  شرکت توزیع نیروی برق اهواز در راستای استمرار خدمات رسانی و تامین رفاه و آسایش عمومی با همکاری شهروندان، صنایع،اداری، کشاورزی و تجاری در زمینه صرفه جویی در مصرف برق، معادل احداث و ایجاد دو واحد نیروگاه مجازی به ارزش ۴۰۰میلیون دلار در کلانشهر اهواز ایجاد شد. حسن کریمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز […]

 شرکت توزیع نیروی برق اهواز در راستای استمرار خدمات رسانی و تامین رفاه و آسایش عمومی با همکاری شهروندان، صنایع،اداری، کشاورزی و تجاری در زمینه صرفه جویی در مصرف برق، معادل احداث و ایجاد دو واحد نیروگاه مجازی به ارزش ۴۰۰میلیون دلار در کلانشهر اهواز ایجاد شد.

حسن کریمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز ضمن تقدیر از شهروندان در امر صرفه جویی حداکثری در این تابستان گرم گفت: طی روزهای گذشته تاکنون با همکاری مردم در بخش خانگی و تجاری، صنایع، اداری و کشاورزی شاهد کاهش خوبی در مقوله مصرف بودیم که این مهم زمینه را برای کاهش اعمال خاموشی گسترده فراهم نموده است.

وی در ادامه افزود: در این راستا براساس آمارهای ثبت شده در مرکز دیسپاچینگ و کنترل و پایش انرژی این شرکت تاکنون رقمی در حدود ۴۰۰ مگاوات معادل احداث دو نیروگاه ۲۰۰ مگاواتی با مدیریت سمت تقاضا از سوی مشترکین در کلانشهر اهواز ایجاد شده است.

کریمی تصریح کرد: برای ساخت یک واحد نیروگاهی حداقل بین ۲ تا چهار سال زمان نیاز است تا بتوان آنرا وارد مدار نمود که امروز ما در این شرایط سخت ناشی از گرمای شدید و گسترده و خشکسالی که آورد آب برای نیروگاه های برق آبی جهت تامین برق را متاثر ازخود نموده، با همکاری بسیار خوب بخش های مختلف توانسته ایم بخش زیادی از اعمال خاموشی زمانبندی شده را با صرفه جویی و کاهش مصرف توسط مشترک مدیریت نماییم.

وی خاطر نشان کرد: شرکت های توزیع وظیفه دارند پس از تولید برق در نیروگاه ها اعم از گازی، بخار، سیکل ترکیبی، آبی، بادی و یا خورشید، پس از انتقال برق تولید شده توسط شرکت های برق منطقه ای به ایستگاه های، جریان برق را توسط خطوط فشار متوسط و سپس با استفاده از ترانس های کاهند وارد شبکه فشار ضعیف در قالب ولتاژ ۲۲۰ ولت در اختیار مصرف کننده قرار دهند.

حسن کریمی بیان داشت: شرایط کاهش تولید امروز به گونه ای در سراسر کشور شده که ضرورت دارد با همکاری همراهی مردم ما بتوانیم کمبود تولید را به مدیریت نماییم تا رفاه عمومی در این شرایط بسیار سخت ناشی از شدت گرما و همچنین وضعیت انتشار دور ششم کرونا حاصل شود و این مهم محقق نخواهد شد، مگر با همراهی و جدیت در امر خاموش کردن لوازم غیر ضروری و رعایت حداکثری مدیریت مصرف از سوی تمام اقشار جامعه، قطعا کم و به اندازه مصرف کردن بهتر از قطع جریان برق خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز در پایان گفت: امروز برای احداث ظرفیت هر مگاوات برق نیاز به صرف هزینه ای معادل یک میلیون دلار می باشد که ما امروز در کلانشهر اهواز حدود ۴۰۰ مگاوات بار شبکه را با همکاری و صرفه جویی از سوی مردم بدون نیاز و صرف هزینه, یعنی معادل احداث دو نیروگاه توانستیم بصورت مجازی ایجاد کرده و تا حدود زیادی از اعمال خاموشی برنامه ریزی شده به مشترکین بکاهیم.

روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار