سامانه بازارگاه گیاهان دارویی در خوزستان راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: پنجشنبه 17 تیر 1400 | 11:10 ق.ظ
سامانه بازارگاه گیاهان دارویی در خوزستان راه‌اندازی شد محمد حسنی نسب روز چهارشنبه در نشست توانمندسازی کشاورزان خوزستان با توسعه کشت گیاهان دارویی در سرسرای اداری سازمان جهاد کشاورزی استان افزود:ایجاد بازارگاه گیاهان دارویی ، امنیت تولید را به دنبال خواهد داشت و کشاورز قبل از تولید مطمئن می‌شود که محصولش خریداری خواهد شد. وی ادامه داد: در این سامانه همه دست اندرکاران […]

محمد حسنی نسب روز چهارشنبه در نشست توانمندسازی کشاورزان خوزستان با توسعه کشت گیاهان دارویی در سرسرای اداری سازمان جهاد کشاورزی استان افزود:ایجاد بازارگاه گیاهان دارویی ، امنیت تولید را به دنبال خواهد داشت و کشاورز قبل از تولید مطمئن می‌شود که محصولش خریداری خواهد شد.

وی ادامه داد: در این سامانه همه دست اندرکاران گیاهان دارویی مشارکت خواهند داشت و این سامانه بر اساس عرضه و تقاضا کار را پیش می‌برد.
وی گفت: باتوجه به استقبال خوب کشاورزان خوزستانی و حمایت‌های صورت گرفته از سوی وزارت جهاد کشاورزی ، در چند سال اخیر کشت گیاهان دارویی با افزایش مناسبی در استان روبه رو بوده است.

حسنی نسب با بیان اینکه خوزستان با اقلیم متنوع ، ظرفیت زیادی در کشت این نوع گیاهان برخوردار است و توانسته جایگاه خود را در زمینه کشت گیاهان داراویی بدست آورد افزود: خوزستان در زمان حاضر در جایگاه سوم کشت گیاهان دارویی در کشور ایستاده است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: در پایان سال ۱۳۹۹، حدود ۲۸ هزارتن انواع گیاهان دارویی در سطحی معادل یک هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان تولید شد.
وی با بیان اینکه ۳۵ گونه مهم دارویی در استان وجود دارد اظهار داشت:با کمک محققان مراکز تحقیقاتی استان کشت گیاهان دارویی در دستور توسعه قرار گرفته و مقرر شده کشاورزان استان کشت این گیاهان را در الگوی کشت خود قرار داده که علاوه بر بهره خوب اقتصادی، افزایش تولید را نیز به دنبال داشته باشند.
حسنی نسب با اشاره به وجود پتانسیل های اقلیمی، تخصصی و ظرفیت های تحقیقاتی بی‌نظیر در استان برای توسعه کشت گیاهان دارویی بیان کرد:از جمله اقدامات اجرا شده توسط جهادکشاورزی در چند سال اخیر در استان می توان به بخش تحقیقات، اجرا، پشتیبانی، ترویج گیاهان دارویی اشاره کرد که بر همین اساس گونه‌های مهم بر اساس منطقه شناسایی و برنامه توسعه‌ای سه  ساله برای گیاهان دارویی در استان تدوین شده که ضمن پیگیری در بخش استانی و ملی، منتج به یکسری حمایت ها در این بخش شد.
وی همچنین ادامه داد: از جمله این حمایت ها محصول چای ترش بود که امسال توانستیم یارانه و بذر رایگان چای ترش را برای ۸۰ هکتار دریافت کرده و در شهرستان های مختلف این محصول کشت شد که در حال حاضر در مرحله داشت است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اضافه کرد: در سایر محصولات نیز علاوه بر پرداخت یارانه، تسهیلات ارزان قیمت با دوره تنفس کم نظیر در حال پرداخت است.
حسنی نسب تصریح کرد: با تبیین جایگاه استان در کشور، محدودیت ها رفع شده و در زمان حاضر تسهیلات بدون محدویت برای کشت گیاهان دارویی پرداخت می شود.
مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خوزستان با بیان اینکه بخش زیادی از گیاهان دارویی در بازار سایر استان های کشور عرضه می‌شود اضافه کرد: برای جذب سرمایه گذار و بومی سازی صنایع تبدیلی در حال تلاش هستیم و از همه کارآفرینان که آمادگی ورود به این صنایع را دارند حمایت خواهیم کرد.

حسنی نسب به ظرفیت کانون تخصصی بسیج در مسیر توسعه گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: در توسعه گیاهان دارویی در مناطق محروم و با محوریت محرومیت زدایی اقدام های خوبی در حال انجام است و امیدواریم از برآیند همه این ظرفیت ها بتوانیم به نحو مطلوب استفاده و گیاهان دارویی استان را به جایگاه واقعی خود در استان و سطح ملی برسانیم.

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، فراورده های دامی ، عسل و شیلات در جایگاه نخست کشوری ایستاده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار