خرمای تولید آبادان ظرفیت صادرات را دارد

تاریخ انتشار: شنبه 19 تیر 1400 | 11:49 ق.ظ
خرمای تولید آبادان ظرفیت صادرات را دارد سیدمجتبی محفوظی  به بررسی مشکلات صادرات خرما به اتفاق نمایندگان مردم استان‌های خرماخیز برای صادرات خرمای با کیفیت به بازارهای هدف با همکاری و مساعدت وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت و وزارت خارجه اشاره کرد و گفت:در میزگرد خرما مسایل و مشکلات صادرات بحث و بررسی شد. وی خواستار صادرات محصول خرمای درجه یک و […]

سیدمجتبی محفوظی  به بررسی مشکلات صادرات خرما به اتفاق نمایندگان مردم استان‌های خرماخیز برای صادرات خرمای با کیفیت به بازارهای هدف با همکاری و مساعدت وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت و وزارت خارجه اشاره کرد و گفت:در میزگرد خرما مسایل و مشکلات صادرات بحث و بررسی شد.

وی خواستار صادرات محصول خرمای درجه یک و صادراتی آبادان به بازارهای جدید شد و افزود: آبادان به دلیل موقعیت جغرافیایی همچنین داشتن مرز مشترک دریایی، زمینی و هوایی با کشورهای حاشیه خلیج فارس امکانات لازم برای صادرات محصول خرما به خارج از کشور را دارد.

محفوظی گفت:توجه به بسته بندی و استفاده از روش‌های نوین در فن‌آوری خرما و صنایع جانبی آن امکان ارزآوری مناسبی را در این زمینه فراهم خواهد کرد.

وی همچنین بر تامین آب نخلستان‌های آبادان تاکید کرد و گفت:بی‌آبی تاثیر منفی بر کیفیت خرما خواهد گذاشت. 

شهرستان آبادان دارای ۱۳ هزار هکتار نخلستان مثمر است. یک میلیون و ۷۰۰ هزار اصله نخل بارور در این شهرستان وجود دارد.
مهم‌ترین ارقام تولیدی و صادراتی خرمای شهرستان آبادان از نوع استعمران، زاهدی و برحی است که محصول آن به صورت خارک، رطب و خرما برداشت شده و به بازارهای محلی و سایر نقاط کشور و برخی از کشورهای همسایه صادر می‌شود. 

 ۶ واحد فرآوری و بسته‌بندی خرما با ظرفیت سالانه ۲۵ هزار تن در شهرستان آبادان فعال است و بیشتر این کارگاه‌ها به صورت سنتی و نیمه مکانیزه و صنعتی هستند.

سالانه حدود ۹۰ هزار تن خرما از نخلستان های آبادان برداشت می شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار