کوتاهی در رسیدگی به مشکل آب خوزستان پذیرفتنی نیست/مسوولان با مردم شفاف باشند

تاریخ انتشار: شنبه 19 تیر 1400 | 14:44 ب.ظ
کوتاهی در رسیدگی به مشکل آب خوزستان پذیرفتنی نیست/مسوولان با مردم شفاف باشند در دیدار جمعی از شیوخ و معتمدین مردم خوزستان با نماینده ولی فقیه در خوزستان بر پیگیری رفع مشکل آب شرب، احشام و کشاورزی تاکید شد.

 

کوتاهی در رسیدگی به مشکل آب خوزستان پذیرفتنی نیست/مسوولان با مردم شفاف باشند

به گزارش کشاورزی پرس، جمعی از شیوخ و معتمدین خوزستان امروز با حجت الاسلام محمد نبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان دیدار کردند.

در این دیدار که مدیرعامل و مدیران سازمان اب و برق خوزستان نیز حضور داشتند مشکلات مربوط به آب شرب و کشاورزی مردم بررسی شد.

امام جمعه اهواز با تاکید بر لزوم مدیریت صحیح منابع آبی با اولویت تامین آب شرب، اظهار کرد: از مدیران استان تقاضا می‌شود که پاسخگوی مردم باشند و اعلام کنند که برای تامین اب شرب اهالی و احشام و زمین های زراعی چه برنامه ای دارند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه کوتاهی در رسیدگی به مشکل آب خوزستان پذیرفتنی نیست، عنوان کرد: اگر واقعیت‌ها به مردم گفته شود و شفاف سازی صورت گیرد مردم نیز درک می‌کنند و مطالبات آنها با توجه به وضعیت موجود خواهد بود.

وی با اشاره به تبعات سوء مدیریت‌ها، افزود: مردم به سهم خود نسبت به صرفه‌جویی آب و برق حساس باشند؛ من نیز به سهم خود از مسوولان محلی و ملی پیگیر رفع مشکلات خواهم بود.

طرح های انتقال آب متوقف شود

 شیوخ و معتمدین خوزستان در این دیدار با توضیح مشکلات به وجود آمده برای مردم، خواستار رسیدگی فوری به معضل آب و برق استان و توقف طرح‌های انتقال آب از سرشاخه‌ رودخانه‌های خوزستان شدند.

در بخشی از این بیانیه آمده است:

موضوع تأمین‌ آب کشاورزی، آب شرب و برق خانگی به صورت جدی از طریق شیوخ ومتنفذین ، اصحاب قلم و رسانه ، نخبگان و علمای استان در حال پیگیری است و تا حصول نتیجه مطالبه گیری خواهیم نمود.

برای احقاق حقوق مردم و منطقه با هیچ گروه و فردی تعارف، معامله و سازش نداریم.

از همه عزیزان و دلسوازنی که به شیوه های مختلف در حال پیگیری و انعکاس صحیح محرومیت و مشکلات مردم و منطقه هستند سپاسگزاریم.

از دستگاه قضایی و سازمان های امنیتی خواستاریم به صورت جدی موضوع رسیدگی و برخورد با ترک فعل مدیران در هر سطح و جایگاه که باعث ایجاد این وضعیت اسفبار  شده است را در دستور کار قرار دهند و به مردم اطلاع رسانی کنند.

از همه مردم می‌خواهیم درخصوص نوشتار ، گفتار و تحرکات عوام فریبانه هشیار باشند.

 از استاندار خوزستان و هیئت دولت خواستار توقف پروژه‌های انتقال آب به استان‌های دیگر، پرداخت مابقی خسارت های سیل ۹۸ و خشکسالی امسال به کشاورزان منطقه هستیم.

به اطلاع عموم مردم شریف و نجیب استان می‌رسانیم در حال حاضر هیچ گونه برنامه ای برای تجمع اعتراضی نداریم.

منبع :خبرگزاری فارس


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار