گاز طبیعی به ۲۱ روستای بخش دهدز ایذه رسید

تاریخ انتشار: دوشنبه 21 تیر 1400 | 10:28 ق.ظ
گاز طبیعی به ۲۱ روستای بخش دهدز ایذه رسید بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به ۲۱ روستای منطقه دنباله رود بخش دهدز شهرستان ایذه روز یکشنبه در آیینی آغاز شد.

 

گاز طبیعی به ۲۱ روستای بخش دهدز ایذه رسید

سرپرست فرمانداری ایذه گفت: مردم ولایت مدار منطقه دنباله رود دهدز شامل ۲۱ روستای سادات حسینی ، غریبی‌ها و شیوند دهدز سال‌ها به دنبال تکمیل پروژه گازرسانی به منازل خود بودند که با پیگیری‌ انجام شده، بالاخره این پروژه به اتمام رسید.

حسن نبوتی  در حاشیه بهره برداری از این پروژه بیان کرد: برای اجرای این پروژه ۷۱ هزار متر شبکه گذاری انجام، و یک هزار و ۲۰۰ انشعاب در نظر گرفته شده‌است که یکهزار و ۵۰۰ خانوار را از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌کند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، نیز به خبرنگار ایرنا گفت: تلاش شد تا کار گازرسانی به این روستاها با توجه به سردسیر بودن منطقه، پیش از فرارسیدن فصل پاییز به اتمام برسد که خوشبختانه در نخستین ماه تابستان این کار انجام شد و فقط نصب علمک‌ گاز منازل باقیمانده است که پیمانکار در حال انجام کار است.

عبداله ایزدپناه با بیان اینکه گازرسانی به سایر نقاط شهرستان ایذه در دست اقدام است افزود: گازرسانی به روستاهای بخش سوسن که پارسال کلنگ‌زنی شده بود با پیشرفت خوبی در حال انجام است و تلاش شده تا امسال بهره‌برداری شود و دغدغه مردم این بخش در این زمینه برطرف شود.

ایزدپناه ادامه داد: این پروژه در زمین‌های سنگلاخی در حال اجراست و به همین دلیل کمی با تاخیر پیش می‌رود؛ در مورد بخش سوسن نیز موافقت‌ لازم برای گازکشی روستاهای محروم سوسن شرقی گرفته‌ شده و امیدواریم به زودی این پروژه را هم کلنگ‌زنی کنیم.

وی در باره گازرسانی به روستاهای دهستان مرغاب نیز گفت: متاسفانه پیش از این در آماری اشتباه تعداد خانوارهای ساکن در این دهستان را ۵۴۰ خانوار عنوان کرده بودند که برای شرکت ملی ایران به صرفه نبود، اما در بررسی‌ مجدد مشخص شد در این دهستان بیش از یک هزار و ۲۰۰ خانوار سکونت دارند و چندین طرح کشاورزی، دامداری و مرغداری نیز در مسیر هستند که باید در طرح گازرسانی دیده شوند.

وی افزود: این اطلاعات در اختیار وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران قرار داده شده و موافقت آنها را با پروژه گازکشی مرغاب کسب شده و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد کلنگ‌زنی این طرح در منطقه باشیم‌.

منطقه دنباله رود دهدز در حاشیه سد کارون سه واقع شده‌ و پس از آب‌گیری این سد، در آن سوی آب در فقر امکانات باقی مانده بود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار