بزرگترین عملیات لایروبی شبکه های آبیاری زهره وجراحی به اتمام رسید

تاریخ انتشار: چهارشنبه 23 تیر 1400 | 11:39 ق.ظ
بزرگترین عملیات لایروبی شبکه های آبیاری زهره وجراحی به اتمام رسید سازمان آب و برق خوزستان، حمد دریس گفت: با توجه به اینکه زهکش ها نقش مهمی در کشاورزی دارند با برنامه ریزی بصورت دوره ای زهکش ها را بررسی کرده و با عملیات ترمیم و لایروبی آنها را در حالت عملیاتی قرار میدهیم. وی افزود: هر ساله با رویش پوشش گیاهی بخصوص نی در بستر […]

سازمان آب و برق خوزستان، حمد دریس گفت: با توجه به اینکه زهکش ها نقش مهمی در کشاورزی دارند با برنامه ریزی بصورت دوره ای زهکش ها را بررسی کرده و با عملیات ترمیم و لایروبی آنها را در حالت عملیاتی قرار میدهیم.

وی افزود: هر ساله با رویش پوشش گیاهی بخصوص نی در بستر زهکش ها نه تنها سرعت خروج زه آب را کاهش می دهند بلکه به دلیل کاهش سرعت خروج زه آب، زهکش با انباشت لای در آن منطقه مواجه می شود.

مدیر عامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری زهره و جراحی بیان کرد: بعد از نیاز سنجی توسط واحد بهره برداری که با بازدید های دوره­ای به دست آمده بود از شروع سال جدید اقدام به انجام عملیات لایروبی کردیم.

وی ادامه داد: با توجه با اینکه ما در شهرستانهای هندیجان، رامشیر، شادگان، امیدیه و رامهرمز شبکه آبیاری داریم این گستردگی همه ساله باعث افزایش زمان عملیات های لایروبی می شده که با برنامه ریزی دقیق با کاهش چشمگیر زمانی و افزایش لای­برداری روبرو بوده است.

حمد دریس عنوان کرد: دراین عملیات دو ماهه که بطول ۱۴۵ هزار متر انجام شد حدودا ۸۰۰ هزار متر مکعب لای از زهکش­های شبکه­های آبیاری تحت پوشش شرکت خارج شد.

مدیر عامل شرکت در پایان با اشاره به اینکه زهکش ها در جلگه خوزستان اهمیت دو چندانی دارند گفت: ما طی این عملیات نه تنها لای انباشته را خارج نمودیم بلکه پوشش گیاهی که سرعت حرکت زه آب را کند میکرد از بین برده و به موازات عملیات لایروبی دیواره زهکش ها و جاده دسترسی ها  را نیز ترمیم نمودیم. 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار