رئیس جهاد کشاورزی استان خبر داد

کاهش ۳۰ درصدی جوجه‌ریزی در خردادماه / موازنه منفی مرغ در خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 23 تیر 1400 | 10:57 ق.ظ
کاهش ۳۰ درصدی جوجه‌ریزی در خردادماه / موازنه منفی مرغ در خوزستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه با موازنه منفی مرغ مواجه هستیم، گفت: در خردادماه حدود ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته جوجه‌ریزی کاهش داشته است که این مساله مشکل‌ساز می‌شود.

 

کاهش  ۳۰ درصدی جوجه‌ریزی در خردادماه / موازنه منفی مرغ در خوزستان

خدارحم امیری‌زاده در جلسه ستاد تنظیم بازار خوزستان که روز گذشته(۲۲ تیرماه) برگزار شد، اظهار کرد: مسائل و مشکلات مربوط به مرغ، مشکلات کشوری است و استان‌ها هیچ دخل و تصرفی در این مساله ندارند و دست‌شان بسته است.

به گزارش کشاورزی پرس، وی با بیان اینکه چندین ماه است در خوزستان درگیر مساله مرغ هستیم، افزود: خوزستان جزو استان‌هایی از کشور است که نمی‌تواند مرغ خود را تامین کند و استان‌های دیگر باید بخشی از نیاز خوزستان به مرغ را تامین کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در خوزستان با موازنه منفی مرغ مواجه هستیم. در خردادماه حدود ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته جوجه‌ریزی کاهش داشته است که این مساله مشکل‌ساز می‌شود.

امیری‌زاده تصریح کرد: تاکنون در تیرماه حدود ۲۲ درصد میزان جوجه‌ریزی کاهش داشته است. این ظرفیت در خوزستان وجود دارد که میزان جوجه‌ریزی افزایش یابد و باید در این زمینه مشکلات مرغدارانی که تخلف کرده‌اند و با مشکلاتی مواجه شده‌اند، حل شود.

در ادامه این نشست، نعمت‌اله بیرانوندی مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: امروز با گرانی و گرانفروشی در بازار مواجه هستیم.

وی افزود: خوزستان با وجود کلان بودن از نظر اقتصادی و تولیدی، مصرف‌کننده و واردکننده از استان‌های دیگر است و این مساله باعث هزینه‌هایی برای توزیع‌کننده خوزستانی می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: به جز مردم که مصرف‌کننده هستند، مصرف‌کنندگان کلان‌تر و قوی‌تری نیز داریم و در خوزستان می‌خواهیم به صورت همزمان نیاز مردم و این مصرف‌کنندگان کلان را برآورده کنیم که باید برای مصارف کلان در استان خوزستان فکر و چاره دیگری اندیشیده شود.

بیرانوندی بیان کرد: در خوزستان ابتدا باید روی تامین و توزیع کالا تمرکز کنیم و سپس به فکر نظارت باشیم. کالا باید به صورت شبکه‌مند توزیع شود تا به دست مصرف‌کننده اصلی برسد.

منبع؛ ایسنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار