اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید لازم الاجراست

تاریخ انتشار: پنجشنبه 24 تیر 1400 | 10:37 ق.ظ
اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید لازم الاجراست  به گزارش کشاورزی پرس حسین گروسی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندار خوزستان که پیش از ظهر دیروز در محل سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، تخطی از مصوبات این جلسه را شامل پیگرد قانونی دانست و افزود: در محدوده منطقه آزاد اروند واحدهای تولیدی فراوانی وجود دارند […]

 به گزارش کشاورزی پرس حسین گروسی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندار خوزستان که پیش از ظهر دیروز در محل سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، تخطی از مصوبات این جلسه را شامل پیگرد قانونی دانست و افزود: در محدوده منطقه آزاد اروند واحدهای تولیدی فراوانی وجود دارند که شهرک های صنعتی در مساحتی به وسعت ٩٢٠٠ هکتار خود گویای این مهم است.
وی شهرک های صنعتی منطقه را جزو بزرگ ترین شهرک های کشور عنوان کرد و افزود: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با هدف رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و مرتفع کردن آنها در همین نشست به ریاست استاندار و دبیری صنعت و معدن استان با حضور همه مجموعه هایشان انجام گرفت و مصوباتی که امروز و در این جلسه مقرر گشت، می بایست اجرایی شود و هرکس از آن تخطی کند باید مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند ضمن اشاره به اینکه این جلسه معمولا در مرکز استان تشکیل می شد، خاطر نشان کرد: از استاندار و مسئولین ستاد در خواست کردیم جهت رفاه حال تولید کنندگان و فعالین اقتصادی، این جلسه در منطقه تجاری و صنعتی اروند تشکیل شود.
گروسی افزود: امروز حدود ٢٠ پرونده ایی که با دستگاه های اجرایی مختلف ازجمله بانک ها و … اختلاف داشتند، مشکلات شان را مطرح کردند و مورد رسیدگی قرار گرفت که در نهایت مصوب و مقرر شد در یک بازه زمانی مشخص این موارد؛ مرتفع شوند.

حسین گروسی با تأکید براینکه اگر طبق ماده ۶۵ احکام دائمی دستگاه های اجرایی اختیاراتشان را به مدیران مناطق آزاد تفویض می کردند، امروز نیاز به حضور نمایندگان مجلس و استاندار در این جلسات نبود، اظهار داشت: چرا باید این همه مسئول از نمایندگان مجلس و استاندار و … برای ٢٠ پرونده این مدت زمان وقت بگذارند در حالی که قانون طبق ماده ۶۵ احکام دائمی تکلیف مناطق آزاد صنعتی و تجاری را روشن کرده و قید کرده که تمام دستگاه های اجرایی به غیر از دستگاه های انتظامی و امنیتی که با تولید و صنعت سروکار دارند؛ مکلف هستند اختیاراتشان را به مدیریت منطقه آزاد تفویض کنند تا اینکه نیازی به گرفتن وقت دیگر مسئولین در چنین جلساتی نباشد و تصمیم گیری ها صحیح و صریح انجام شوند.

او تصریح کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به جای اینکه وقتشان در چنین جلساتی گرفته شود باید سرمنشأ را درست کنند و آنهایی که قانون را زیر پا گذاشته و تخطی کرده اند را متقاعد کنند.

حسین گروسی با بیان اینکه هر کجا که تفویض اختیار انجام شده تصمیم گیری ها به سرعت صورت گرفته، اذعان داشت: امیدوارم به جایی اینکه مسائل را موردی بررسی کنیم، برای اینکه کشور از لحاظ کسب و کار و رونق تولید و صادرات شکوفا و پویا شود؛ موانع را از سر راه برداریم و قانون را اجرایی کنیم چرا که اگر قانون مناطق آزاد به طور کامل اجرایی شوند، خیلی از مشکلات امروز را دیگر نخواهیم داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش از مشکلات سر راه مناطق آزاد از بدو شروع کار گفت و افزود: در شروع کار چند مانع داشتیم که یکی از آنها اسقرار گمرک در مبادی خروجی بود که طی جلسات و مناظراتی که با گمرک داشته ایم، موظفند طبق قانونی که وجود دارد اختیارات را به مدیران مناطق آزاد دهند.

گروسی ادامه داد: ثبت سفارش یکی دیگر از مشکلات سر راه مناطق آزاد بود که با کمک دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و همکاری نمایندگان مجلس در دیوان عدالت اداری لغو شد و از جمله موانعی بود که به یاری برداشته شد و انتظارمان این است که در روزهای آینده اجرایی شود.
سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند مبحث مهم کالاهای ملوانی که یکی از دغدغه های مهم فعالین این عرصه بود را حل شده دانست و اظهار داشت: از همینجا اعلام می کنم مشکل ورود کالاهای ملوانی و ته لنجی حل شده و فعالین و کسانی که در این عرصه اشتغال داشتند می توانند به کار خود ادامه دهند و بعنوان کالای ملوانی از معبر بندر خرمشهر این کالاها را وارد کنند.

حسین گروسی یک بار دیگر بر تنقیح قوانین تأکید کرد و گفت: در سال تولید و برداشتن موانع به دنبال آن هستیم با کمک دستگاه های اجرایی پیگیر تنقیح قوانین و برداشتن قوانین مزاحم و روانسازی قانون شویم تا کشور ما از لحاظ سهولت کسب و کار دارای رتبه قابل قبولی شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند فضای سبز، مبلمان و منظر شهری موجود در محدوده منطقه آزاد اروند را در شأن مردم منطقه ندانست و خاطرنشان کرد: در این راستا نباید از دیگر مناطق عقب تر باشیم بلکه به خاطر قداست و خون شهدا که در این منطقه ریخته شده، می بایست یک گام جلو تر از بقیه نیز باشیم.

 روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند،


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار