رئیس دادگستری کل استان خوزستان: کاهش ۳۱ درصد از آمار زندانیان محکومین مالی در خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 26 تیر 1400 | 11:38 ق.ظ
رئیس دادگستری کل استان خوزستان: کاهش ۳۱ درصد از آمار زندانیان محکومین مالی در خوزستان رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: در راستای اجرای سیاست های کاهش جمعیت کیفری قوه قضائیه و در خرداد ماه سال جاری، ۳۱ درصد از آمار زندانیان محکوم مالی در استان کاهش پیدا کرد. به گزارش کشاورزی پرس حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی اظهار کرد: آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی به عنوان یکی […]

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: در راستای اجرای سیاست های کاهش جمعیت کیفری قوه قضائیه و در خرداد ماه سال جاری، ۳۱ درصد از آمار زندانیان محکوم مالی در استان کاهش پیدا کرد.
به گزارش کشاورزی پرس حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی اظهار کرد: آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی به عنوان یکی از سیاست‌های کلی و راهبردی دستگاه قضایی در استان به صورت جدی پیگیری می‌شود و دیگر برنامه‌های دادگستری خوزستان تلاش برای کاهش آمار زندانیان کیفری با استفاده از مجازات جایگزین حبس است.
وی افزود: به دنبال تلاش مؤثر مجموعه دستگاه قضایی استان و با همت و تلاش روسای دادگستری، دادستان ها و قضات حوزه های قضایی سراسر خوزستان در خرداد ماه سال جاری در ارزیابی آمار عملکرد در خصوص بحث زندان و زندانیان نتایج مطلوبی حاصل شد و در بازدید الکترونیکی از زندان ها رتبه ششم را کسب کرد. همچنین در شاخص تعداد بازدید حضوری قضات نسبت به تعداد زندانیان و زندان ها، خرداد ۱۴۰۰ در مقایسه با خرداد ماه سال گذشته رشد مطلوبی داشته و از رتبه ۲۴ در اردیبهشت ماه به رتبه سوم در خرداد رسید.
حجت الاسلام و المسلمین مرادی اظهار داشت: قضات دادگستری استان در شاخص کاهش آمار بازدشت های منتهی به برائت و یا منع تعقیب با ۲۴ درصد کاهش در مقایسه با خرداد سال ۱۳۹۹ رتبه نهم و همچنین در آمار آزادی مشروط در سطح کل دادگستری های کشور رتبه هشتم کسب را کسب کرد.
وی ضمن تقدیر از تلاش ها و زحمات مجموعه دادگستری خوزستان و همچنین قضات در کاهش آمار جمعیت زندان های استان، بیان داشت: دغدغه بسیاری از قضات این است که حتی الامکان محکومان مالی راهی زندان نشوند و از این رو ضروری است که همکاران قضایی با استفاده از ظرفیت‌های تاسیسات حقوقی و قضایی در مجازات جایگزین حبس نسبت به کاهش آمار جمعیت کیفری زندان‌های خوزستان به خصوص محکومین مالی تلاش مضاعفی داشته باشند.

منبع روابط عمومی دادگستری خوزستان، 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار