اعتراض مردم چند شهر خوزستان به کمبود آب شرب و کشاورزی

تاریخ انتشار: شنبه 26 تیر 1400 | 09:27 ق.ظ
اعتراض مردم چند شهر خوزستان به کمبود آب شرب و کشاورزی در پی مشکلات بی‌آبی در خوزستان، مردم با برگزاری تجمعاتی در برخی شهرها خواستار رسیدگی به این مشکل و تامین حق‌آبه رودخانه‌ها شدند. به گزارش کشاورزی پرس مشکل کم‌آبی رودخانه‌های خوزستان به ویژه کرخه در روزهای اخیر منجر به بروز مشکل کمبود آب کشاورزی و آب شرب در مناطق روستایی شد. در حمیدیه، شادگان، سوسنگرد […]

در پی مشکلات بی‌آبی در خوزستان، مردم با برگزاری تجمعاتی در برخی شهرها خواستار رسیدگی به این مشکل و تامین حق‌آبه رودخانه‌ها شدند.

به گزارش کشاورزی پرس مشکل کم‌آبی رودخانه‌های خوزستان به ویژه کرخه در روزهای اخیر منجر به بروز مشکل کمبود آب کشاورزی و آب شرب در مناطق روستایی شد.

در حمیدیه، شادگان، سوسنگرد و منطقه زرگان اهواز تعدادی از اهالی با اعلام نارضایتی از وضعیت موجود، نسبت به عدم تامین حق‌آبه تالاب‌ها و رودخانه‌ها وهمچنین پروژه‌های انتقال کارون ابراز نگرانی کردند.

همچنین چندین جوان در برخی از جاده‌ها در ماهشهر، کوت عبدالله، خرمشهر و ملاثانی اقدام به آتش زدن لاستیک و بستن جاده کردند که عبور و مرور خودروها برای دقایقی مختل شد اما با حضور نیروهای انتظامی بدون هر گونه درگیری اکنون ترافیک در همه جاده‌ها روان شده است.

تردد در جاده ماهشهر امن است

فریدون بندری سرپرست فرمانداری بندرماهشهر  اظهار کرد: مسدود کردن مسیر بندرماهشهر به بندرامام خمینی بصورت جدی وجود نداشته و فقط تعداد اندکی افراد نوجوان در پی فراخوانی در فضای مجازی به دلیل مشکلات بی آبی اقدام به این کار کردند.

وی افزود: از شروع این اقدام دقایق اندکی سپری شده بود که با حضور نیروهای انتظامی و آتش نشانی مشکل رفع و اکنون مسیر مذکور کاملا امن و قابل استفاده است.

بنا بر این گزارش، با انتشار خبر صدور مجوز پروژه‌های جدید انتقال آب کارون و همچنین خشک شدن رودخانه کرخه و هورالعظیم، برخی شبکه‌های بیگانه با هدف ایجاد آشوب و ناآرامی اقدام به تحریک احساسات مردم کردند.

طلاب و روحانیون اهوازی نیز صبح شنبه درخصوص مشکلات بی‌آبی در حوزه علمیه زرگان تجمع مطالبه‌گری برگزار می‌کنند.

منبع فارس


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار