امسال میزان صادرات و واردات محصولات کشاورزی خوزستان چقدر بوده است؟

تاریخ انتشار: شنبه 26 تیر 1400 | 11:55 ق.ظ
امسال میزان صادرات و واردات محصولات کشاورزی خوزستان چقدر بوده است؟ محسن حسنی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در ۳ ماهه اول امسال صادرات محصولات کشاورزی خوزستان از طریق پست‌های قرنطینه استان به میزان ۹۸ هزار و ۹۸۳ تن، میزان واردات کالا‌های کشاورزی ۳ میلیون و ۶۷۷ هزار تن و میزان ترانزیت خارجی از پست‌های قرنطینه در استان یک هزار و ۱۶۸ تن بوده است. افزود: محصولات […]

محسن حسنی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در ۳ ماهه اول امسال صادرات محصولات کشاورزی خوزستان از طریق پست‌های قرنطینه استان به میزان ۹۸ هزار و ۹۸۳ تن، میزان واردات کالا‌های کشاورزی ۳ میلیون و ۶۷۷ هزار تن و میزان ترانزیت خارجی از پست‌های قرنطینه در استان یک هزار و ۱۶۸ تن بوده است.

افزود: محصولات صادراتی از پست‌های قرنطینه نباتی خوزستان شامل انواع میوه‌ها مانند آلبالو، آلو، انجیر، بادام، انگور، بادمجان، پرتقال، بامیه، پسته، آلوچه و سایر محصولات می‌شود که از شهر‌های دارای پست قرنطینه مانند خرمشهر‏، دشت آزادگان، آبادان و اهواز صادر شده اند.

او با بیان اینکه کالا‌های کشاورزی صادراتی خوزستان به کشور‌های عراق و کویت صادر شده‌اند، افزود: بیشترین کالای صادراتی میوه هندوانه بوده است که به میزان ۳۷ هزار و ۸۷۷ تن از پست‌های قرنطینه‌ای دشت آزادگان و خرمشهر به کشور‌های عراق و کویت صادر شده است.

حسنی با اشاره به اینکه محصولات وارد شده شامل کنجاله سویا، گندم، ذرت، دانه سویا، جو، برنج، بذر یونجه و ام دی اف بوده است که از طریق بندر امام خمینی به خوزستان وارد شدند، اظهار داشت: کشور‌های مبدا کالا‌های وارداتی به خوزستان نیز شامل برزیل، روسیه، ترکیه، آرژانتین، اوکراین، رومانی، صربستان، کانادا، اندونزی، تایلند، هند و پاکستان بوده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان کمترین میزان واردات را کالای بذر یونجه بوده عنوان و تصریح کرد:  بیشترین میزان واردات خوزستان در ۳ ماهه اول امسال به کالای ذرت اختصاص داشته است که شامل یک میلیون و ۶۱۶ هزار و ۴۴۲ تن ذرت از کشور‌های برزیل، اوکراین، صربستان و رومانی بوده است.

این مقام مسئول  بیان داشت: بیشترین میزان ترانزیت خارجی خوزستان مربوط به کالای نارنگی از کشور پاکستان به عراق بوده است.

در ۳ ماهه اول امسال از پست‌های قرنطینه خوزستان که به صورت شبانه‌روزی در گمرکات بنادر، بازارچه‌های مرزی و فرودگاه بین المللی اهواز فعال هستند، ۹۱۳ برگه گواهی بهداشت نباتی خارجی برای کشور‌های مقصد صادرات، صادر شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار