برگزاری جلسه مشترک شهرداری و آبفا استان در خصوص رفع مشکل آبهای سطحی با حضور نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی

تاریخ انتشار: شنبه 26 تیر 1400 | 09:16 ق.ظ
برگزاری جلسه مشترک شهرداری و آبفا استان در خصوص رفع مشکل آبهای سطحی با حضور نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی جلسه مشترک شهرداری اهواز با سازمان آبفای استان پیرامون بررسی وضعیت آب های سطحی و فاضلاب شهر اهواز با حضور سید کریم حسینی و مجتبی یوسفی نمایندگان مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. شهردار اهواز در این جلسه عنوان کرد : ” در حوزه مدیریت شهری چالشهای متعددی داریم […]

جلسه مشترک شهرداری اهواز با سازمان آبفای استان پیرامون بررسی وضعیت آب های سطحی و فاضلاب شهر اهواز با حضور سید کریم حسینی و مجتبی یوسفی نمایندگان مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

شهردار اهواز در این جلسه عنوان کرد : ” در حوزه مدیریت شهری چالشهای متعددی داریم که مهمترین آنها چالش دفع آبهای سطحی است که از ابتدای مسئولیت بنده در شهرداری در راستای برنامه‌ریزی جهت رفع نقاط بحرانی آب های سطحی تبادل نظر شد “.

نوشادی افزود: ۱۴۳ نقطه بحرانی را در این مدت شناسایی کردیم و بین آبفا و شهرداری تقسیم کار صورت گرفت و مرتباً در حال رصد هستیم ؛ علاوه بر آن ۸۲ نقطه دیگر(طرح ضربتی آبفای استان و شهرداری اهواز) نیز به این نقاط بحرانی اضافه شد که در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود : حدود سه جلسه با مدیریت جدید آبفا برگزار کردیم که در این فصل باقی مانده تا فصل بارندگی ها بتوانیم برخی از معضلات آب های سطحی در شهر اهواز را حل کنیم .

ابراهیم نوشادی در ادامه گفت: در این جلسه احداث شبکه دفع آبهای سطحی، لایروبی و تقویت ایستگاههای پمپاژ آب و موضوعات دیگر با حضور نمایندگان مجلس در خصوص اعتبارات استانی و ملی و موضوع آب های سطحی مطرح شد.

نوشادی در پایان ضمن اشاره به تعهداتی که صنایع و شرکتها در قالب هم افزایی بین بخشی با هم دارند تصریح کرد: تمامی دستگاه‌ها باید در سطح شهر اهواز نسبت به این دغدغه بزرگ مردم استان اهتمام داشته باشند تا انشاالله با برگزاری جلسات مکرر که به صورت هفتگی قرار است تا فصل بارندگی ها با اداره آبفا داشته باشیم و استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس و مجموعه دولت بتوانیم در پیشبرد اهدافمان در بحث آب‌های سطحی استفاده کنیم تا با یاری خداوند شاهد کمترین مشکلات در این حوزه باشیم.

یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: انباشت مشکلات در اهواز بعضاً مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده که از جمله آنها پیگیری امور مرتبط زیرساخت است که شرایط را برای مردم دشوار کرده است.

وی ادامه داد: قبل از اینکه بحرانی به وجود بیاید باید آن را بررسی کنیم خشکسالی امروز، کاهش برق و موضوعاتی که این روزها دامنگیر مردم استان شده حقیقتاً در شان مردم شریف اهواز نیست و قطعاً این مشکلات ناشی از سوء مدیریت های پیشین است.

یوسفی عنوان کرد: امروز جلسه مشترکی بین مسئولین شهری و اداره آبفای استان برگزار کردیم تا انشاالله با هم افزایی بین دو دستگاه بیش از این شاهد بحران آب گرفتگی که در سنوات گذشته مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد، نباشیم.

این مقام مسئول افزود: ما هم به عنوان نماینده مردم قطعاً پیگیر منابع اعتباری آن در سطح ملی می‌شویم و بر روند پیشرفت کار نظارت خواهیم داشت تا شاهد مشکلاتی در این حوزه نباشیم.

سید کریم حسینی دیگر نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی هم عنوان کرد: در بحث شبکه فاضلاب متاسفانه شهر اهواز دارای مشکلات جدی است و رسیدگی به شبکه فاضلاب نیاز به اصلاح شبکه دارد که لایروبی از مهمترین اقداماتی است که دو دستگاه آبفا و شهرداری باید در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با مدیریت جدید شهری و آبفای استان پیگیری این موضوع طبق یک برنامه زمانی مشخص شده و ما هم برای جذب اعتبار و هم برای اجرایی شدن در بحث شبکه فاضلاب و هم افزایی بین دستگاه‌ها پا به پای این دو دستگاه تا رفع کامل آن از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

مدیرعامل آبفای استان نیز از دو برنامه اصلی این سازمان در راستای رفع مشکل آب های سطحی خبرداد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در برنامه درازمدت این سازمان مبلغ ۵۰ میلیون یورو با اجازه مقام معظم رهبری برای رفع این مهم تخصیص داده شد که مجری آن قرارگاه خاتم و در قالب قراردادی سه ساله بسته شد. این قرارداد در نهایت با پیگیری نمایندگان استان و استاندار محترم خوزستان و دیگر دستگاه‌های استانی و با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان بسته شد.

وی در ادامه افزود: از اقدامات قرارگاه خاتم ۱۰۰ کیلومتر کلکتور و حدود ۲۵ دستگاه ایستگاه پمپاژ آب است که ۱۰ دستگاه پمپاژ آن جدید و ۱۵ تای آن نوسازی و بازسازی شده است.

مدیرعامل آبفای استان برنامه های کوتاه مدت متفرقه برای عبور از آبگرفتگی های امسال در قالب برگزاری جلسات هفتگی با حضور شهردار و سایر دستگاه‌های کمک کننده را برشمرد و گفت: اساس کار ما برای عبور از بارش های آینده، لایروبی و همچنین شناسایی نقاطی است که در گذشته مانع بوده و امیدواریم که با روی کار آمدن قرارگاه خاتم با اقتدار و توانایی بیشتر بعد از اجرایی شدن این پروژه شرایط زندگی بهتری در استان ایجاد و رضایت مردم خوزستان جذب شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار