در طول محدودیت‌های برق صنایع، تعمیرات سالیانه شرکت فولاد خوزستان انجام شد

تاریخ انتشار: شنبه 26 تیر 1400 | 10:06 ق.ظ
در طول محدودیت‌های برق صنایع، تعمیرات سالیانه شرکت فولاد خوزستان انجام شد محمود لندی معاون‌ بهره­ برداری شرکت فولاد خوزستان با اشاره به محدودیت‌های برق صنایع، از تعمیرات اساسی واحدهای مختلف تولیدی خبر داد. به گزارش کشاورزی پرس معاون بهره‌­برداری شرکت فولاد خوزستان با اعلام این مطلب افزود: به دنبال محدودیت‌های گسترده برق و به منظور استفاده بهینه از فرصت پیش آمده، با تشکیل کارگروهی متشکل از […]
محمود لندی معاون‌ بهره­ برداری شرکت فولاد خوزستان با اشاره به محدودیت‌های برق صنایع، از تعمیرات اساسی واحدهای مختلف تولیدی خبر داد.
به گزارش کشاورزی پرس معاون بهره‌­برداری شرکت فولاد خوزستان با اعلام این مطلب افزود: به دنبال محدودیت‌های گسترده برق و به منظور استفاده بهینه از فرصت پیش آمده، با تشکیل کارگروهی متشکل از تمامی خبرگان فولاد خوزستان در فاز اول، محاسبات لازم جهت حداقل برق مورد نیاز برای حفظ شرایط ایمن برای نیروی انسانی و تجهیزات صورت گرفت تا از خسارات جبران ناپذیر به شرکت جلوگیری به عمل آید؛ در فاز بعدی به بررسی منابع موجود و در دسترس شامل قطعات یدکی و عمومی، نیروی انسانی موجود و پیمانکاران، ماشین­ آلات و ابزارآلات لازم و نیز با سرعت و دقت اطلاعات فعالیت­ های باقی­مانده که نیاز به توقف و خاموشی بخش­ هایی و یا کل شرکت دارند و همچنین تعمیرات سالیانه برنامه­ ریزی شده برای ماه­ های بعد مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت برنامه تعمیراتی تدوین و نحوه پایش مصوب گردید؛ از طرفی با توجه به احتمال تغییر در شرایط محدودیت برق سناریوی دیگری که توازن تولید در آن لحاظ شده بود مدنظر قرار گرفته شد تا شرایط تولید نیز در صورت تامین برق دچار نوسان یا چالش نگردد و قطعا شرکت فولاد خوزستان شرایط برق کشور را درک می‌کند و برای جلوگیری از خاموشی‌های شهری با برق منطقه‌ای استان کمال همکاری را دارد. 
 
معاون بهره‌برداری شرکت فولاد خوزستان اجرای موفقیت‌آمیز فعالیت در مدار آوردن سوییچ­گیر ۳۳ کیلو ولت را نقطه عطف تعمیرات دانست و افزود: با قطع چهار پست زمزم یک، دو، نُه و ده، در تاریخ ۲۱ تیرماه، تعمیرات از ساعت ۸ صبح آغاز و با جابجایی کابل­ ها و مفصل زدن آنها، کار پروژه اتمام و جهت وصل به بهره­ برداری برق اعلام شد. در نهایت با برداشتن ضمانت نامه­ ها در ساعت ۳:۵۰ صبح تمامی پست­ ها برق­ دار شدند. توقف مشترک فولادسازی با هماهنگی‌ واحدهای مختلف فولادسازی و سایر واحدهای تولیدی با محوریت واحد توزیع و تعمیرات برق، در تاریخ ۲۳ تیرماه به مدت ۱۲ ساعت انجام شد؛ در این تعمیرات پست‌های برق ۶۰۹، ۶۳۱،‌ ۸۰۰، ۳۸۸ و سایر پست‌های جانبی تغذیه‌کننده‌ی سایت فولادسازی و باس ۵۳ ایستگاه اصلی برق با حضور گروه‌های بهره‌برداری و تعمیرات واحد توزیع و تعمیرات برق انجام شد.
 
وی در ادامه گفت: در بخش فولادسازی، کوره ۶ اقدام به نوسازی، در کوره ۳ با اصلاح طرح زیر کوره قابلیت استفاده از پاتیل سرباره ۳۰ متر مکعبی فراهم گردید، در کوره ۲ با برنامه‌ریزی ۱۹۶ ساعته، اقدام به تعویض گیردر (نگهدارنده کوره) سرباره و مذاب، نوسازی، اصلاح و تقویت گیردر شارژینگ فلور (محوطه شارژکوره)، تقویت ستون شمالی سمت پاتیل سرباره، تعویض ورق‌های کاناپی هود، ورق‌های کله قندی سمت تخلیه، تا تاریخ ۲۴ تیر با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال اجراست و همچنین در کوره ۴ تعویض ورق­ های کاناپی هود، تعویض ستون اصلی، اصلاح گیردر، بتن­ ریزی سطح شارژینگ فلور و تعویض ورق های کله قندی با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد تا تاریخ ۲۴ تیر در حال اجراست؛ در کوره ۵ نیز برنامه تعویض ترانس کوره با طرح جدید ترانسفرکار برنامه­ ریزی شده است.
 
معاون بهره‌برداری شرکت فولاد خوزستان از اجرای موفقیت‌آمیز طرح جابجایی کلید ایزوله جرثقیل‌های آیل کوره خبر داد و افزود: این طرح به منظور بهبود ایمنی جرثقیل‌های سقفی در حال اجراست که تا به امروز با پیشرفت ۵۰ درصدی مواجه بوده است. تعمیرات سیلوی A2 میکس‌بین حمل طرح ۵۵ روزه‌ی دیگری است که در مدت زمان محدودیت‌های برق صنایع در حال اجراست.
 
محمود لندی از توقف ۷ روزه‌ی ماشین ریخته‌گری اسلب خبر داد و افزود: سعی شد از محدودیت‌های برق بیشترین بهره برده شود. در تعمیرات ۷ روزه‌ی خط اسلب مواردی همچون: تعویض میز پایان خط یک اسلب یک، بازسازی کروپ‌کار خط یک و دو به همراه تعویض آبگرد پوش کار یک و دو در حال انجام است؛ از طرفی همزمان با توقف خط اسلب، اقدام به بروزرسانی سیستم اتوماسیون آب رسانی اسلب یک و دو شد. در بخش احیا برای اولین بار اقدام به تعمیرات سالیانه دو مدول زمزم ۱ و مدول ۳ احیا ۲ گردید.
 
وی در پایان با توجه به بی­ سابقه بودن این حجم کار تعمیراتی در زمان محدود، دمای بالای محیط و شرایط کرونا، از هماهنگی کم‌نظیر میان واحدهای مختلف تولیدی و تعمیرات گفت و افزود: فعالیت‌های تعمیراتی در شرکت فولاد خوزستان بر پایه ایمنی و انجام بهینه صورت گرفته است. خوشبختانه در طول تعمیرات علاوه بر ایجاد شرایط بی‌خطر، نسبت به پایش فعالیت­ ها اقدام شد.
منبع فولاد خوزستان


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار