بیش از ۴۳۷ هزار هکتار زمین کشاورزی خوزستان بیمه شد

تاریخ انتشار: یکشنبه 27 تیر 1400 | 11:09 ق.ظ
بیش از ۴۳۷ هزار هکتار زمین کشاورزی خوزستان بیمه شد محمد آلاله  افزود: از ابتدای سال جاری زراعی تاکنون ۴۱۶ هزار و ۷۵۲ هکتار بخش زراعی و ۲۱ هزار و ۱۹۹ هکتار بخش باغی زیرپوشش بیمه قرار گرفته و این روند همچنان ادامه دارد. به گزارش کشاورزی پرس وی گفت: درسال زراعی جاری ۶۳۴ هزار و ۸۶۹ راس دام ، ۴۰ میلیون و ۱۵۳هزار و […]

محمد آلاله  افزود: از ابتدای سال جاری زراعی تاکنون ۴۱۶ هزار و ۷۵۲ هکتار بخش زراعی و ۲۱ هزار و ۱۹۹ هکتار بخش باغی زیرپوشش بیمه قرار گرفته و این روند همچنان ادامه دارد.
به گزارش کشاورزی پرس وی گفت: درسال زراعی جاری ۶۳۴ هزار و ۸۶۹ راس دام ، ۴۰ میلیون و ۱۵۳هزار و ۱۲۱ قطعه طیور و کندوی زنبور عسل در خوزستان نیز زیرپوشش بیمه قرار گرفتند.
به گفته آلاله خوزستان از نظر بیمه بخش زراعت در رتبه نخست کشوری قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه ۲۱نوع مخاطره در بخش کشاورزی خوزستان وجود دارد که این وضعیت ، بخش کشاورزی را بسیار شکننده و آسیب پذیر کرده است از بهره برداران زیربخش کشاورزی خواست نسبت به بیمه محصولات خود اهتمام ورزند تا در صورت بروز حادثه ، بتوان از بخش کشاورزی حمایت کرد.

استان خوزستان یک میلیون و ۲۵۰هزار هکتار زمین زیرکشت دارد که درصورت تامین آب امکان توسعه کشت تا ۲.۲میلیون هکتار وجود دارد.

پرداخت ۷۸۲میلیارد ریال غرامت خشکسالی
مدیرگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: ۷۸۲میلیارد ریال غرامت به کشاورزان و دامداران خوزستانی که از خشکسالی سال زراعی جاری آسیب دیده‌اند پرداخت شده است.
آلاله افزود: تاکنون ۷۷ مجوز پرداخت غرامت به کشاورزان و دامداران معادل ۹۰۰ میلیارد ریال تایید شده است.

به گفته وی ۵۶درصد سهم بیمه محصولات کشاورزی را دولت و ۴۴ درصد را کشاورز و بهره بردار پردخت می‌کند.

آمادگی برای بیمه محصولات تابستانه
مدیرکارگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان از آمادگی صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای بیمه کشت تابستانه در استان خبر داد.
آلاله با بیان اینکه امسال کشت تابستانه محصولات کشاورزی در خوزستان به دلیل کمبود شدید آب در مخازن سدهای استان به یک چهارم کاهش یافته است افزود:امسال حدود ۸۸هزار هکتار به کشت تابستانه اختصاص یافته که آمادگی داریم همه سطح زیرکشت را در برابر آفات و کاهش شدید تولید بیمه کنیم.
وی با اشاره به استقبال کشاورزان خوزستانی برای کشت دانه روغنی کنجد بیان کرد: بیمه یارانه‌ای هرهکتار کنجد حدود ۵۵۰هزار ریال است که رقم ناچیزی است.
      
برنج را بیمه نمی‌کنیم
مدیرکار گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان با اشاره به ممنوعیت کشت برنج در استان گفت: این محصول در هیچ شرایطی زیرپوشش بیمه قرار نمی‌گیرد.
شماری از کشاورزان شالی‌کار خوزستانی امسال با وجود ممنوعیت کشت برنج ، اقدام به کشت این محصول کرده که این مساله فشار بر منابع آب استان را مضاعف کرده است.
بر اساس اعلام سازمان آب و برق خوزستان تاکنون با وجود ممنوعیت کشت برنج در سال زراعی جاری ، ۹۰هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان به ویژه حاشیه کرخه و کارون زیرکشت شلتوک قرار گرفته است.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، دامی ، عسل ، شیلات و فرآورده شیری رتبه نخست کشوری را دارد.

منبع ایرنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار