رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی شهرهای خوزستان رضایت بخش نیست

تاریخ انتشار: سه شنبه 29 تیر 1400 | 11:42 ق.ظ
رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی شهرهای خوزستان رضایت بخش نیست به گزارش کشاورزی پرس دکتر سیدمحمد علوی دوشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: هر چند مدت اپیدمی کرونا در کشور و استان طولانی و خسته کننده شده اما نباید عادی انگاری در جامعه رواج پیدا کند تا بتوان این بیماری را کنترل کنیم. وی با بیان اینکه در کنار واکسیناسیون، رعایت پروتکل های […]

به گزارش کشاورزی پرس دکتر سیدمحمد علوی دوشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: هر چند مدت اپیدمی کرونا در کشور و استان طولانی و خسته کننده شده اما نباید عادی انگاری در جامعه رواج پیدا کند تا بتوان این بیماری را کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه در کنار واکسیناسیون، رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار مهم است افزود: با توجه به ورود موج جدید بیماری در کشور و به تبع آن در استان، از مردم انتظار داریم که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سلامت خود کوشا باشند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به اینکه همه پروتکل‌های بهداشتی باید با هم رعایت شوند گفت: متاسفانه مردم دیگر توصیه‌ها را رعایت نمی‌کنند در حالی که پرهیز از تجمع باید جدی گرفته شود. 

وی ادامه داد: در خوزستان بارها مراسم عروسی و عزا برگزار شده در حالی که در یک مراسم شاید حدود ۲۰۰ نفر مبتلا شده اند و منجر به فوت چند نفر شده است لذا از مردم انتظار داریم که از برگزاری تجمع خودداری کنند.

علوی گفت: بر اساس بررسی های انجام شده شاید تا چند سال آینده این ویروس در جهان وجود داشته باشد لذا باید مهارت زندگی کردن با این ویروس را یاد بگیریم و برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه مرگ و میر انضباط اجتماعی را رعایت کنیم تا بتوانیم پیک بیماری را مهار کنیم.
  وی افزود: در شرایط موجود واکسن زدن نه تنها یک اقدام بهداشتی بلکه یک تکلیف و مسئولیت اجتماعی است و تنها راهی که می تواند زنجیره بیماری را در جامعه قطع کند پوشش ۷۰ درصدی واکسیناسیون است.

رییس مرکز بهداشت خورستان گفت: دریافت واکسن به این معنی نیست که فرد نیازی به ماسک زدن ندارد و هر جا که دلش خواست برود بلکه تا زمانی که سازمان جهانی بهداشت، ریشه‌کنی این ویروس را اعلام نکند باید علاوه بر واکسیناسیون، پروتکل‌های بهداشتی نیز رعایت شود.

علوی گفت: در شرایط کنونی، واکسن خوب آن واکسنی است که در اولین فرصت در دسترس قرار گرفته و تزریق شود و نباید به دنبال آن باشیم که کدام واکسن خوب یا بد است.

مهم‌ترین کانون انتقال بیماری در خوزستان، دورهمی‌های خانوادگی است که ۵۴ درصد موارد ابتلا از این طریق رخ می‌دهد لذا آموزش بهداشت باید به صورت جدی دنبال شود.

در حال حاضر یک شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۶ شهرستان نارنجی و ۱۰ شهرستان زرد کرونایی هستند.

منبع ایرنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار