شفاف سازی حداکثری حوزه گمرکات در دستورکار مناطق آزاد

تاریخ انتشار: سه شنبه 29 تیر 1400 | 12:14 ب.ظ
شفاف سازی حداکثری حوزه گمرکات در دستورکار مناطق آزاد به گزارش کشاورزی پرس در این دیدار حمیدرضا مومنی با ارائه گزارشی در‌خصوص اقدامات انجام شده در راستای نظام مند کردن حداکثری گمرکات مناطق آزاد کشور گفت: شفاف سازی کلیه اطلاعات گمرکی در گمرک مناطق آزاد در دستور کار است و ما اعتقاد داریم یکی از ارکان اساسی مبارزه با فساد، شفاف سازی و ارائه […]

به گزارش کشاورزی پرس در این دیدار حمیدرضا مومنی با ارائه گزارشی در‌خصوص اقدامات انجام شده در راستای نظام مند کردن حداکثری گمرکات مناطق آزاد کشور گفت: شفاف سازی کلیه اطلاعات گمرکی در گمرک مناطق آزاد در دستور کار است و ما اعتقاد داریم یکی از ارکان اساسی مبارزه با فساد، شفاف سازی و ارائه خدمات در اتاق شیشه ای به مردم است.
مومنی افزود: مناطق آزاد در سنوات اخیر تراز تجاری مثبت داشته اند و این بدان معناست که صادرات بر واردات پیشی گرفته است .
مشاور رییس جمهور در ادامه گفت: سیاست های مناطق آزاد به گونه ای ریل‌گذاری شده است تا این مناطق در آینده نزدیک به قطب های تولید کشور مبدل شوند و نمونه بارز آن در حال حاضر شرکت های تولیدی پوشاک و لوازم آرایشی و بهداشتی است که عملا نه تنها نیاز منطقه بلکه نیاز کشورهای همسایه را نیزمرتفع می نمایند.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز ضمن قدردانی از اقدامات دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: اقدامات انجام شده در حوزه گمرکات مناطق آزاد قابل تقدیر است.
علی مویدی خرم‌آبادی، رویکرد مناطق آزاد را تولید محور عنوان کرد و گفت: با توجه به آمارهای ارائه شده در خصوص عملکرد، اقدامات و خدمات در مناطق آزاد نشان می دهد که این مناطق جزو مناطق تولید محور هستند.
تبادل نظر و ارائه گزارش از اقدامات انجام شده در خصوص نظام شفافیت در حوزه گمرکات مناطق آزاد کشور از جمله محورهای مطرح شده در این نشست است.
در این نشست مقرر گردید به منظور شفاف سازی در حوزه غذا و دارو، جلساتی مشترک با کارشناسان این حوزه برگزار شود.

منبع  روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار