تغییرکاربری اراضی کشاورزی در خوزستان آفتی که باید جدی گرفته شود

تاریخ انتشار: سه شنبه 5 مرداد 1400 | 11:35 ق.ظ
تغییرکاربری اراضی کشاورزی در خوزستان آفتی که باید جدی گرفته شود  به گزارش کشاورزی پرس محسن سعادت‌فر مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان در خصوص عقد قرارداد آب برای کشت تابستانه ۳ محصول زراعی در شبکه آبیاری دز از امروز گفت: این تصمیم پس از اخذ مجوز‌های لازم و با هماهنگی جهاد کشاورزی منطقه شمال خوزستان صورت گرفته و مقرر شده حداکثر به میزان ۵۰ […]

 به گزارش کشاورزی پرس محسن سعادت‌فر مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان در خصوص عقد قرارداد آب برای کشت تابستانه ۳ محصول زراعی در شبکه آبیاری دز از امروز گفت: این تصمیم پس از اخذ مجوز‌های لازم و با هماهنگی جهاد کشاورزی منطقه شمال خوزستان صورت گرفته و مقرر شده حداکثر به میزان ۵۰ درصد سال‌های نرمال آبی با کشاورزان، قرارداد آب کشاورزی بسته شود.

او افزود: الگوی کشت قرارداد‌های تابستانه شامل ذرت، لوبیا سبز و فلفل بوده و  عقد قرارداد تابستانه فقط با ارائه معرفی نامه کتبی از ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‌های دزفول، شوش و اندیمشک انجام می‌شود.

سعادت فر با تاکید بر ضرورت رعایت صرفه جویی در مصرف آب تصریح کرد: تغییر کاربری زمین‌های زراعی و تبدیل آن‌ها به باغ یکی از مشکلات اساسی تامین آب در شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری شمال خوزستان استعلام از شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان و امور آب مناطق را برای تغییر کاربری اراضی ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: هرگونه تغییر در نحوه مصرف آب مزارع و باغات باید با کار کارشناسی انجام شود.

این مقام مسئول در پایان  بیان کرد: موضوع عقد قرارداد کشت‌های پائیزه نیز از طریق ستاد مدیریت بحران استانداری و شورای کشاورزی در حال پیگیری است که در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان مدیریت تامین آب اراضی کشاورزی تحت پوشش شبکه‌های آبیاری دز و کرخه شمالی را برعهده دارد.

منبع  باشگاه خبرنگاران جوان


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار