نقش امنیت پایدار در تحقق توسعه

تاریخ انتشار: چهارشنبه 6 مرداد 1400 | 09:46 ق.ظ
نقش امنیت پایدار در تحقق توسعه به گزارش کشاورزی پرس؛ ۴ تیرماه نشست بررسی راه کارهای جذب سرمایه گذاران و گردشگران خارجی با حضور سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند و معاونین این سازمان و با همراهی سرکنسول ایران در بصره، نماینده ولی فقیه در استان، معاون استاندار ، ناظر گمرکات استان و تنی چند از مسئولین دستگاه های اجرایی مرتبط؛ در […]

به گزارش کشاورزی پرس؛ ۴ تیرماه نشست بررسی راه کارهای جذب سرمایه گذاران و گردشگران خارجی با حضور سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند و معاونین این سازمان و با همراهی سرکنسول ایران در بصره، نماینده ولی فقیه در استان، معاون استاندار ، ناظر گمرکات استان و تنی چند از مسئولین دستگاه های اجرایی مرتبط؛ در محل سالن جلسات سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد.

حسین گروسی ضمن تأکید بر نقش امنیت پایدار در رسیدن به توسعه، اظهار داشت: تا کنون چند مورد مطالعات استراتژیک و راهبردی در منطقه انجام شده و با یک برنامه عملیاتی باید به این نتیجه برسیم که منطقه آزاد اروند در کدام یک از این فعالیت ها می تواند بعنوان هاب معرفی شود.

وی منطقه آزاد اروند را یکی از مناطق مهم حمل و نقل ترکیبی دانست و افزود: اروند از نظر حمل و نقل ترکیبی در بین دیگر مناطق آزاد کشور، منحصر به فرد است.

گروسی دیگر امتیاز منطقه آزاد اروند را همجواری با استان های جنوبی کشور عراق، عنوان کرد و گفت: این همجواری فرصت بی بدیلی در شکوفایی مباحث تجاری، بازرگانی، تولید و توریسم سلامت است که قطعا می توانیم فعالیت های ثمر بخشی در این راستا داشته باشیم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: یکی از ویژگی منطقه که تا کنون بستر استفاده از آن مهیا نبوده، مبحث دانشگاهی است. تبدیل شدن دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه اتفاق ارزنده ای بود که با تلاش دست اندرکاران این دانشگاه محقق شد و با اجرای آن بر ظرفیت های دانشگاهی منطقه افزوده شد. اعتقاد ما بر این است که در کنار منطقه آزاد تجاری، صنعتی، گردشگری، به منطقه آزاد علمی نیز تبدیل شویم.

او اذعان داشت: در چهار منطقه ای که وزارت راه به نام هاب لجستیک مطالعه کرده بود؛ متأسفانه منطقه آزاد اروند تعریف نشده این در حالی است که اروند با داشتن حمل و نقل ترکیبی می تواند یک هاب لجستیکی پر اهمیت در اتصال شرق به غرب و شمال به جنوب باشد.

حسین گروسی خاطرنشان کرد: زیبنده کشور ما نیست منطقه ای با این ظرفیت بخواهد جوانان بیکار و یا با درآمدهای پایین داشته باشد. امروز با رأی دیوان عدالت اداری به نفع مناطق آزاد در خصوص لغو ثبت سفارش ها، ورود کالاها، استقرار گمرک در خارج از منطقه فرصت رشد و شکوفایی بیش از پیش برای شهرهای آبادان و خرمشهر فراهم شده و باید در رسیدن به انتظارات شهروندان صبور منطقه همه دستگاه های ذیربط، در کنار هم همفکری و هم افزایی کنند.

در ادامه علی عابدی سرکنسول ایران در بصره با بیان مشکلات موجود در مسیر توسعه تجارت و بازرگانی با کشور همسایه، نقطه نظرات مهمی را ایراد نمود که سید عبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و دیگر مسئولین حاضر در نشست، رسیدگی به موارد ذکر شده و رفع موانع را در دستور کار قرار دادند.

منبع روابط عمومی منطقه آزاد اروند


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار