فولاد خوزستان همچنان در انتظار لغو محدودیت‌های برق

تاریخ انتشار: چهارشنبه 6 مرداد 1400 | 10:21 ق.ظ
فولاد خوزستان همچنان در انتظار لغو محدودیت‌های برق امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان محدودیت‌های برقی صنایع را علت افت تولید اعلام کرد. امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان ضمن اعلام این خبر به خبرنگار روابط‌عمومی، اظهار داشت‌: از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری و با توجه به گرمای زودرس، شرکت فولاد خوزستان به منظور جلوگیری از خاموشی‌های گسترده شهری اقدام به کاهش تولید کرد، […]
امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان محدودیت‌های برقی صنایع را علت افت تولید اعلام کرد.
امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان ضمن اعلام این خبر به خبرنگار روابط‌عمومی، اظهار داشت‌: از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری و با توجه به گرمای زودرس، شرکت فولاد خوزستان به منظور جلوگیری از خاموشی‌های گسترده شهری اقدام به کاهش تولید کرد، به طوری‌که روند محدودیت‌های برقی نه تنها در ساعات اوج مصرف بلکه در دیگر ساعات نیز به طور مستمر ادامه داشته است.
 
به گزارش کشاورزی پرس ابراهیمی در ادامه گفت: پیگیری ها  از طولانی شدن محدودیت‌های برق صنایع حکایت دارد. به گفته‌ی مسولان برق استان، امسال علاوه‌‌ بر شروع زودرس گرمای هوا،‌ کاهش بارندگی‌ها سبب خروج نیروگاه‌های آبی از مدار تولید شده است. در چنین شرایطی امکان بارگیری از نیروگاه‌های آبی به کمترین حالت ممکن می‌رسد. همین امر باعث کاهش تولید و در نتیجه محدودیت بیشتر به صنایع به ویژه فولاد می‌شود. 
 
مدیرعامل فولاد خوزستان از ۵ برابر شدن بهای برق صنایع فولادی و معدنی در ابتدای سال جاری خبر داد و افزود: با هدف پایداری شبکه و تثبیت تولید و درآمد بیشتر وزارت نیرو، بهای برق مصرفی صنایع فولادی و معدنی‌ها نسبت به سال گذشته افزایش ۵ برابری داشت. علی‌رغم مخالفت‌های گسترده و نارضایتی فعالان عرصه‌ی صنعت، طرح به تصویب رسید و شکل اجرایی به خود گرفت و باعث افزایش ۲۰ درصدی هزینه‌های تولید شمش فولادی شد. در چنین شرایطی انتظار بر این بود که  برق‌رسانی به صنایع روندی مستمر و پایدار به خود بگیرد که عملا در سه‌ ماهه‌ی اول سال نه تنها این اتفاق رخ نداد، بلکه محدودیت‌های برقی به اوج خود رسید.
 
ابراهیمی کاهش تولید شمش را نتیجه مستقیم محدودیت‌های برق دانست و افزود: در سه ماهه‌ی اخیر محدودیت‌های برق باعث افت تولید فولاد و در نهایت افزایش قیمت در بازار شده است. قطعا تداوم چنین شرایطی علاوه بر ضرر مالی،‌ باعث برهم خوردن تعادل بازار و گرانی‌های کاذب می‌شود. بهترین رفتار در چنین شرایطی پایش مصرف کشور و تقسیم‌بندی منصفانه‌‌ی محدودیت‌های برق از سوی وزارت نیرو است.
شرایط خوزستان به گونه‌ای است که هشت ماه از سال، شرایط گرم آب و هوایی حاکم است و ضرورت پایداری شبکه‌ی برق پیش از سایر استان‌ها مورد توجه است. از طرفی  تداوم تولید صنایع مختلف مانند فولاد خوزستان، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. هرگونه وقفه در تولید،‌ ناگریز بازار را ملتهب کرده و نتیجه‌ای جز گرانی و کمیاب شدن محصولات فولادی به دنبال ندارد.
 
وی در پایان اظهار داشت: شرکت فولاد خوزستان همواره‌ به انجام مسؤلیت‌های اجتماعی پایبند است. یکی از دلایل مهم اجرای بی‌چون و چرای محدودیت‌های برق، جلوگیری از خاموشی‌های شهری است. تولید مستمر فولاد علاوه‌ بر نقش راهبردی در اقتصاد کشور، توانسته در صادرات و ارزی‌آوری جایگزین قابل اطمینانی برای نفت باشد. از مدیران صنعت برق کشور انتظار‌ داریم در اعمال محدودیت‌ها،‌ نگاه ویژه‌ای به صنایع فولادی داشته باشند.
منبع شرکت فولاد خوزستان


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار