۹۲۸ کودک کار در خوزستان از خدمات حمایتی بهزیستی بهره‌مند شدند

تاریخ انتشار: چهارشنبه 6 مرداد 1400 | 12:06 ب.ظ
۹۲۸ کودک کار در خوزستان از خدمات حمایتی بهزیستی بهره‌مند شدند محمدرضا عباسی چهارشنبه  با تشریح طرح مراکز آموزشی و حمایتی کودک و خانواده از سال ۹۲ تاکنون که به منظور ساماندهی وضعیت کودکان کار اجرا شده است افزود: این تعداد کودک کار در رده سنی ۹ تا ۱۸ سال شامل ۲۱ دخترو ۹۰۷ پسر بوده که شناسایی و جذب شدند ضمن اینکه از این تعداد […]

محمدرضا عباسی چهارشنبه  با تشریح طرح مراکز آموزشی و حمایتی کودک و خانواده از سال ۹۲ تاکنون که به منظور ساماندهی وضعیت کودکان کار اجرا شده است افزود: این تعداد کودک کار در رده سنی ۹ تا ۱۸ سال شامل ۲۱ دخترو ۹۰۷ پسر بوده که شناسایی و جذب شدند ضمن اینکه از این تعداد ۴۳۵ کودک کار در شهر اهواز از خدمات حمایتی آموزشی ،روانی و اجتماعی ،مددکاری ، مشاوره و اقامت دراین مراکز بهره مند شدند.

به گزارش کشاورزی پرس وی با بیان اینکه در سال گذشته ۸۹ کودک کار در استان خوزستان از سوی بهزیستی و مراکزآموزشی و حمایتی شناسایی و ساماندهی شده و ازخدمات تخصصی بهره مند شدند افزود: با اجرای این طرح حمایتی از سوی بهزیستی در هشت سال گذشته تاکنون برای ۴۲۹ کودک پرونده اجتماعی تشکیل شده و ماهانه مستمری دریافت می کنند.

معاون اموراجتماعی بهزیستی خوزستان با اشاره به کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از کار و زندگی کودکان در خیابان بیان کرد: بهزیستی برای توانمند سازی کودکان کار و خانواده های آنها کمک هایی در قالب وام اشتغال زایی ، آموزش مهارت های کسب و کار و حرفه آموزی به کودکان و یکی از اعضای خانواده برای جایگزینی کار کودک و در راستای ایجاد شغل و کسب درآمد ارایه می کند.

وی خدمات ارایه شده به کودکان کار در مراکز حمایتی بهزیستی را شامل خدمات روانشناسی و مددکاری ،ارجاع به پزشک و دندانپزشک ، اهداء تبلت و برنامه‌های ورزشی و تفریحی همچنین برگزاری اردو در اوقات فراغت بیان کرد و گفت: دیگر خدمات حمایتی بهزیستی شامل کمک ودیعه مسکن، تعمیرو نوسازی مسکن، تهیه لوازم ضروی زندگی و تهیه سبد غذایی ماهانه می باشد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان با اشاره به تداوم خدمات بهزیستی به کودکان کار در یک سال گذشته اظهار داشت : پرونده ۱۲ کودک کار از تعداد ۸۹ کودک کار شناسایی شده در سال گذشته در استان خوزستان به دلیل مشکلات بهداشتی و درمانی، تحصیلی و یا نداشتن شناسنامه در حال پیگیری و بررسی است.

وی به شناسایی ۱۶ کودک کار از اتباع خارجی در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: از این تعداد سه نفر دارای مدارک هویتی بوده و در یکی از مراکز حمایتی تحت پوشش می باشند و خدمات دریافت می کنند و ۱۳ نفر دیگر نیز فاقد مدارک هویتی هستند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان با اشاره به ساماندهی و شناسایی کودکان کار با روش “اسکن عنبیه چشم” افزود: این طرح با عنوان برنامه اقدام و عمل یا طرح دوستدار کودک در ۱۱ استان کشور از جمله خوزستان شروع شده و اعتبار خرید دستگاه اسکن عنبیه نیز تامین شده و در اختیار مرکز مربوطه قرار می گیرد.

وی افزود: شناسایی کودکان کار از طریق اسکن عنبیه چشم اقدامی برای جلوگیری از بازگشت مجدد این کودکان به کار است.

بهزیستی خوزستان دارای ۶ مرکز حمایتی  است. ۲ مرکز در اهواز و در شهرستان های اندیمشک ، مسجدسلیمان، آبادان و دزفول نیز هر کدام یک مرکز در حال ارائه خدمت به کودکان کار می باشند.

کودکان کار به کودکان کارگری گفته می‌شود که به صورت مداوم و پایدار به خدمت گرفته می‌شوند، به طوری که این امر آن‌ها را در بیشتر اوقات از رفتن به مدرسه و تجربه دوران کودکی محروم می کند.

منبع ایرنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار