دلتا در حال غلبه بر خوزستان / بالاترین سطح بستری در بیمارستان‌ها

تاریخ انتشار: شنبه 9 مرداد 1400 | 11:06 ق.ظ
دلتا در حال غلبه بر خوزستان / بالاترین سطح بستری در بیمارستان‌ها معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به افزایش حدود ۳۰ درصدی موارد ابتلا به کرونا در استان خوزستان، گفت: ویروس دلتا وارد خوزستان شده و به تدریج در حال تبدیل شدن به ویروس غالب است. دکتر سید محمد علوی با اشاره به خیز مجدد کرونا اظهار کرد: در روزهای اخیر در […]

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به افزایش حدود ۳۰ درصدی موارد ابتلا به کرونا در استان خوزستان، گفت: ویروس دلتا وارد خوزستان شده و به تدریج در حال تبدیل شدن به ویروس غالب است.

دکتر سید محمد علوی با اشاره به خیز مجدد کرونا اظهار کرد: در روزهای اخیر در کشور و خوزستان موارد بیماری به حداکثر خود رسیده و میزان مراجعه به مراکز جامع خدمات سلامت، کلینیک‌های تنفسی و اورژانس‌های بیمارستان‌ها بیشتر شده است به گونه‌ای که بنا به اذعان برخی مسئولان بیمارستان‌ها، ظرفیت بستری در برخی بیمارستان‌ها به بالاترین سطح خود در این روزها رسیده است.

به گزارش کشاورزی پرس، وی افزود: در استان خوزستان از ابتدای مردادماه تا روز پنجشنبه، موارد ابتلا حدود ۲۹.۸ درصد و موارد بستری ۳۲.۱ درصد افزایش یافته هر چند که موارد مرگ و میر حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است. میزان کشندگی نیز ۱.۵ درصد و میزان بیماران بدحال نیازمند ICU  یک درصد کاهش داشته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص روند واکسیناسیون در استان خوزستان گفت: واکسیناسیون کرونا در روزهای تعطیل نیز در حال انجام است و تاکنون ۷۰۰ هزار دوز واکسن برای گروه‌های هدف در استان خوزستان تزریق شده است. تاکنون پوشش ایمنی در جمعیت هدف، ۱۷.۷ درصد و در کل جمعیت استان خوزستان حدود ۱۲ درصد بوده است که این مساله کمک زیادی در کاهش مرگ و میرها داشته است.

علوی تصریح کرد: ویروس دلتا وارد خوزستان شده و به تدریج در حال تبدیل شدن به ویروس غالب است. این ویروس واگیری و شدت بیشتری دارد و کودکان را نیز مبتلا می‌کند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی سد محکمی در مقابل گسترش بیماری است؛ هر چه عادی‌انگاری بیشتر و رعایت پروتکل‌ها کمتر شود، گسترش بیماری در جامعه افزایش می‌یابد بنابراین باید پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی، پرهیز از مسافرت، خودداری از حضور در دورهمی‌های خانوادگی و رعایت فاصله اجتماعی انجام شود و به این ترتیب هر ویروس یا بیماری که پیدا شود در امان خواهیم بود.

منبع ایسنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار