مصرف بهینه و تضمین تولید مهمترین راه برون رفت از بحران خشکسالی

تاریخ انتشار: شنبه 9 مرداد 1400 | 12:02 ب.ظ
مصرف بهینه و تضمین تولید مهمترین راه برون رفت از بحران خشکسالی سازمان آب و برق خوزستان؛ فرزاد جونعلی وند گفت: اسلایدها و گراف های تهیه شده از وضعیت دریاچه نشان از کاهش چشمگیر حجم مخزن این درطی سالهای اخیر می باشد. وی افزود: این مقایسه آماری با بررسی وضعیت آورد آب در سالهای ۹۸ – ۹۹ و ۴۰۰ کاهش قابل ملاحظه ذخیره آب و رژیم آبگیری […]

سازمان آب و برق خوزستان؛ فرزاد جونعلی وند گفت: اسلایدها و گراف های تهیه شده از وضعیت دریاچه نشان از کاهش چشمگیر حجم مخزن این درطی سالهای اخیر می باشد.

وی افزود: این مقایسه آماری با بررسی وضعیت آورد آب در سالهای ۹۸ – ۹۹ و ۴۰۰ کاهش قابل ملاحظه ذخیره آب و رژیم آبگیری دریاچه سد شهید عباسپور را نسبت به سالهای گذشته نشان می دهد.

جونعلی وند گفت: طبق داده های فنی حداقل تراز دریاچه در آذرماه می بایست در منحنی کنترل مخزن قرار می گرفت که متاسفانه این موضوع در تیر ماه و و ۵ ماه زودتر حجم قابل توجه مخزن تخلیه شده است.

مدیرعامل سد و نیروگاه شهید عباسپور بیان کرد: با همدلی و اتحاد سراسری می تواند با صرفه جویی بهینه در مصرف انرژی گرانب های آب و برق و عدم استفاده از وسایل الکترونیکی پر مصرف در اوج پیک شبکه می توان از خروج حجم باقی مانده مخزن سدها به منظور نولید انرژی برق تا ورود به فصل بارشی پیشگیری کرد.

جونعلی وند ضمن دعوت همه هموطنان به صرفه جویی در مصرف گفت: آورد مخزن سد شهید عباسپور در سه ماهه اول سال ۱۳۹۹ سه میلیون ۱۰۷مترکعب بوده و این میزان سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ به ۲ میلیون ۱۹۸ مترمکعب رسیده است و داده های آماری در این نمودار ۳۷ درصد کاهش آورد آب مخزن سد شهید عباسپور را در ماه های اولیه سال جاری نشان می دهد فرزاد جونعلی وند مهمترین علت این موضوع را کاهش نزولات آسمانی در فصل بارانی سال اعلام کرد.

وی در پایان گفت علارقم مشکلات موجود سد و نیروگاه شهید عباسپور با انجام دقیق و برنامه ریزی شده اورهال سالیانه واحد های نیروگاهی با تکیه بردانش متخصصین داخلی خود طی سال جاری بدون تریپ و خروج اضطراری واحد های نیروگاهی از مدار تولید به کارخود ادامه داده است. 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار