تقلب‌های گسترده در بازار آهن

تاریخ انتشار: دوشنبه 11 مرداد 1400 | 11:24 ق.ظ
تقلب‌های گسترده در بازار آهن نایب رئیس اتحادیه آهن‌فروشان اهواز گفت: در سال جاری شاهد تقلب‌های گسترده از جمله چاپ باسکول با وزن اضافه در بازار آهن بوده‌ایم؛ اگر چه تعدادی پرونده در این خصوص وجود دارد و اتحادیه آهن‌فروشان در حال پیگیری است اما اتحادیه هیچ گونه قدرت اجرایی در این خصوص ندارد.  به گزارش کشاورزی پرس رضا نادری […]

نایب رئیس اتحادیه آهن‌فروشان اهواز گفت: در سال جاری شاهد تقلب‌های گسترده از جمله چاپ باسکول با وزن اضافه در بازار آهن بوده‌ایم؛ اگر چه تعدادی پرونده در این خصوص وجود دارد و اتحادیه آهن‌فروشان در حال پیگیری است اما اتحادیه هیچ گونه قدرت اجرایی در این خصوص ندارد.

 به گزارش کشاورزی پرس رضا نادری درخصوص مشکلات به وجود آمده برای فروشندگان به دلیل نوسانات قیمت آهن، اظهار کرد: متاسفانه قیمت آهن به قدری افزایش یافته است که آهن‌فروشان توان کار کردن در این صنف را ندارند و با ریزش شدیدی در تعداد اعضای صنف روبه‌رو شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه استهلاک سرمایه در بازار آهن به وجود آمده است، افزود: قیمت آهن به گونه‌ای شده است که وقتی یک آهن‌فروش اقدام به خرید آهن می‌کند و آن را با سود متعارف به فروش می‌رساند، در خرید بعدی، قدرت خرید او کاهش می‌یابد. برای مثال فروشنده‌ای که ۱۰۰ تن آهن خریداری می‌کرد، در مرحله بعد، خریدش با همان پول به ۷۰ تن نیز نمی‌رسد؛ در حال حاضر این قدرت خرید به ۵ تن رسیده است.

نایب‌رئیس اتحادیه آهن‌فروشان اهواز تصریح کرد: قدرت خرید در بازار آهن نسبت به چند سال اخیر، ۷۰ درصد کاهش یافته است. خرید یک ظرفیت میلگرد که شامل ۲۵ تن میلگرد است، حدود ۵۰۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد. بسیاری از آهن‌فروشان توان خرید آن را ندارند و به صورت شریکی با همکاران دیگر اقدام به خرید می‌کنند.

تقلب در فروش آهن

نادری عنوان کرد: متاسفانه در سال جاری شاهد تقلب‌های گسترده از جمله چاپ باسکول با وزن اضافه در بازار آهن بوده‌ایم؛ اگر چه تعدادی پرونده در این خصوص وجود دارد و اتحادیه آهن‌فروشان در حال پیگیری است اما اتحادیه هیچ گونه قدرت اجرایی را در این خصوص ندارد و کاری از دست ما بر نمی‌آید.

وی اظهار کرد: با توجه به وضعیت به وجود آمده در بازار آهن، به زودی شاهد یک موج بیکاری خواهیم بود زیرا با بیکار شدن یک کارفرما،‌تعداد زیادی از نیروهای کار نیز بیکار می‌شوند.

وام‌های بانکی‏، دردی از آهن‌فروشان دوا نمی‌کند

نایب‌رئیس اتحادیه آهن‌فروشان اهواز با اشاره به اینکه بانک‌ها نیز در اعطای وام به اعضای ما بسیار سختگیری می‌کنند، افزود: بانک‌ها در ازای اعطای وام، وثیقه‌های سنگین می‌خواهند و یا مبالغ بسیار کمی اعطا می‌شود. وام ۱۰۰ میلیون تومانی هیچ دردی از آهن‌فروشان دوا نمی‌کند. 

نادری بیان کرد: دولت جدید باید فکری به حال اصناف و موج بیکاری کند در غیر این صورت نرخ رشد بیکاری افزایش شدیدی خواهد داشت و بدترین اتفاق برای یک فرد شاغل، بیکار شدن است.

منبع ایسنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار