خرید تضمینی ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان/ نرخ خرید تضمینی گندم برای سال آینده تصویب شد

تاریخ انتشار: سه شنبه 12 مرداد 1400 | 11:57 ق.ظ
خرید تضمینی ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان/ نرخ خرید تضمینی گندم برای سال آینده تصویب شد به گزارش کشاورزی پرس عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار کرد: بنابر آخرین آمار ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خرید تضمینی و توافقی شده که نسبت به سال قبل ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کاهش داشته است. خرید تضمینی گندم به ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار […]

به گزارش کشاورزی پرس عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار کرد: بنابر آخرین آمار ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خرید تضمینی و توافقی شده که نسبت به سال قبل ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کاهش داشته است.

خرید تضمینی گندم به ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید

او از پرداخت بالای ۹۵ درصد مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: وجه گندم‌های خریداری شده تا هفته گذشته به طور کامل پرداخت شده است و با توجه به اعتبارات موجود مطالبات چند روز اخیر به حساب گندمکاران واریز خواهد شد.

هاشمی خشکسالی و کاهش برداشت از مزارع را علت اصلی افت میزان خرید نسبت به سال قبل خبر داد و افزود: برآوردها حاکی از آن است که خرید تضمینی گندم به مرز ۵ میلیون تن برسد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران درباره آخرین وضعیت نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آینده بیان کرد: در جلسه شورای قیمت گذاری برای سال زراعی جدید قیمت ۷ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای خرید تضمینی هر کیلو گندم به تصویب رسیده و تنها باید از سوی وزیر اعلام شود.

او ادامه داد: قبل از پایان تیرماه در جلسه شورای قیمت گذاری نرخ تمامی محصولات زراعی، دام، طیور، باغی، مرغ، شیر، برنج، چغندر قند و… تعیین تکلیف شد.

هاشمی قیمت ۷ هزار و ۵۰۰ تومانی به ازای خرید تضمینی هر کیلو گندم برای سال زراعی جدید را بر مبنای تورم فعلی و قیمت تمام شده تولید دانست و گفت: تورم ۹ ماه آینده تولید برای نرخ خرید لحاظ نشده است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم گفت: میزان گندم وارداتی در ۲ بخش ذخایر استراتژیک و کسری نیاز داخل است که برآورد می شود در مجموع ۵ میلیون تن وارد شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه گرانی نهاده‌های دامی منجر به هدر رفت گندم تولیدی شده است، گفت: با افزایش قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم به مرز ۵ هزار تومان تصور می‌کردیم که دیگر شاهد هدر رفت گندم تولیدی نباشیم که متاسفانه به خاطر اهمال دولت در واردات نهاده‌های دامی و افزایش قیمت جو در بازار به ۶ هزار و ۳۰۰ تا ۶ هزار و ۴۰۰ تومان، حداقل ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن گندم به سمت خوراک دام و طیور هدر رفت.

او در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در گندم آرد تولیدی نداریم، تصریح کرد: اهمال در واردات نهاده‌های دامی و کمبود خوراک دام و طیور از طریق فشار به گندم خوراکی در حال تامین است.

منبع باشگاه خبرنگاران جوان


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار