واگذاری ۶۴ سامانه خورشیدی به عشایر شمال خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 مرداد 1400 | 11:48 ق.ظ
واگذاری ۶۴ سامانه خورشیدی به عشایر شمال خوزستان به گزارش کشاورزی پرس علی خدری اظهار داشت: شرکت توزیع نیروی برق خوزستان تلاش کرده است تا شبکه برق را به دورترین و صعب العبور ترین نقاط روستایی استان برساند و در این راستا  سامانه های خورشیدی قابل حمل را با همکاری و هماهنگی اداره کل امور عشایر خوزستان در اختیار عشایر کوچرو قرار داده […]

به گزارش کشاورزی پرس علی خدری اظهار داشت: شرکت توزیع نیروی برق خوزستان تلاش کرده است تا شبکه برق را به دورترین و صعب العبور ترین نقاط روستایی استان برساند و در این راستا  سامانه های خورشیدی قابل حمل را با همکاری و هماهنگی اداره کل امور عشایر خوزستان در اختیار عشایر کوچرو قرار داده است.

وی گفت: ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برای تهیه این سامانه های خورشیدی هزینه شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با بیان اینکه خدمات شرکت توزیع  برق هزینه بر و ضربه پذیر هستند افزود: برای پایدار بودن و استاندارد بودن برق هر منطقه ، دائما باید از شبکه نگهداری کرده و آنرا توسعه داد.

 وی با اشاره به حرکت دنیا به سمت تولید انرژی های نو اظهار داشت: پنل های خورشیدی قابل حمل، بهترین ابتکار برای بهره بردن عشایر کوچرو از برق پاک است و در این راستا تلاش شده است با کمترین هزینه، عشایر از این نعمت بهره مند شوند.

 سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا)از سال ۱۳۹۴ تاکنون طرحی موسوم به خرید تضمینی ۲۰ساله نیروگاه های خورشیدی را با عاملیت شرکت های توزیع برق کشور اجرا کرده است.

سامانه های پنل خورشیدی می توانند انرژی خورشید را دریافت و آن را به الکتریسیته تبدیل کنند. سامانه‌های فتوولتائیک معمولاً شامل یک پنل و ماژول های صفحات خورشیدی، اینورتر ، باتری یا ردیاب خورشیدی و سیم‌کشی اتصالات می باشند

منبع ایرنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار