حفظ ذخایر ماهی در آبهای خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 16 مرداد 1400 | 11:03 ق.ظ
حفظ ذخایر ماهی در آبهای خوزستان حفظ ذخایر ماهی در آبهای خوزستان ۵۳۰ هزار قطعه بچه ماهی بومی در منابع آبی دزفول و گتوند رهاسازی شد به گزارش کشاورزی پرس:مدیر کل شیلات استان گفت: طی مراسماتی جداگانه ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی بومی گونه عنزه، گطان و برزم با میانگین وزنی یک و نیم گرم در رودخانه دز (پارک علی کله) […]

حفظ ذخایر ماهی در آبهای خوزستان

۵۳۰ هزار قطعه بچه ماهی بومی در منابع آبی دزفول و گتوند رهاسازی شد

به گزارش کشاورزی پرس:مدیر کل شیلات استان گفت: طی مراسماتی جداگانه ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی بومی گونه عنزه، گطان و برزم با میانگین وزنی یک و نیم گرم در رودخانه دز (پارک علی کله) و ۳۳۰ هزار قطعه نیز در دریاچه سد تنظیمی شهرستان گتوند رهاسازی شد.
وی افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴ میلیون قطعه بچه ماهی بومی در منابع آبی استان خوزستان رهاسازی شده است.
وی هدف از این اقدام را حفظ ذخایر ماهیان با ارزش ژنتیکی بومی در منابع آبی، افزایش تولید، بهبود اکوسیستم آبی، ایجاد اشتغال پایدار برای افراد بومی و بهبود معیشت آنها، رونق صنعت توریسم، گردشگری، ماهیگیری تفریحی و جلوگیری از مهاجرت افراد محلی به شهر‌ها برشمرد.
ابوعلی با اشاره به تنش های آبی امسال گفت: برای جبران خسارت ناشی از تلفات ماهی و آسیبی که به ذخایر آب‌های داخلی وارد شده، تا پایان سال باید حدود ۳۹ میلیون قطعه بچه ماهی رهاسازی شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: عملیات رهاسازی بچه ماهیان بومی، هر ساله از خرداد ماه، آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد و سعی ما بر این است که در کلیه منابع آبی استان این طرح اجرایی شود.

منبع روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار