رئیس کل دادگستری استان خوزستان: تعداد دیگری از بازداشتی‌های ناآرامی‌های اخیر آزاد شدند / مردم ‌دوستدار نظام و کشورند

تاریخ انتشار: شنبه 16 مرداد 1400 | 09:35 ق.ظ
رئیس کل دادگستری استان خوزستان: تعداد دیگری از بازداشتی‌های ناآرامی‌های اخیر آزاد شدند / مردم ‌دوستدار نظام و کشورند رئیس کل دادگستری خوزستان تاکید کرد: نسبت به آزادی افراد بازداشتی در ناآرامی‌های اخیر که فاقد انگیزه‌های معاندانه با کشور و نظام هستند اقدامات لازم انجام و تعدادی آزاد شده اند و این روند ادامه دارد.

 

رئیس کل دادگستری استان خوزستان: تعداد دیگری از بازداشتی‌های ناآرامی‌های اخیر آزاد شدند / مردم ‌دوستدار نظام و کشورند

 

کارگروه ساماندهی و کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری زندانیان خوزستان با حضور اعضا، به ریاست رئیس کل دادگستری خوزستان در محل اداره کل زندانهای استان تشکیل شد.

 در این نشست حجت‌الاسلام  صادق مرادی اظهار داشت: اجرای سیاستها و برنامه های ابلاغی ریاست قوه قضاییه در حوزه کنترل و کاهش جمعیت کیفری در عصر تحول و تعالی نظام قضایی در اولویت است،

رئیس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: تمام اعزام بدرقه‌های زندانیان به محاکم بجز موارد خاص، باید متوقف شود و از طریق دادرسی الکترونیکی، اعمال شود؛ همچنین قضات حداقل هر دوماه در زندانها حاضر شوند و ضمن دیدار با زندانیان محاکم ذیربط،نسبت به رسیدگی های قضایی و اعطای تاسیسات حقوقی به زندانیان واجد شرایط اقدام کنند.

این مقام ارشد قضائی خوزستان با تاکید بر تسری استفاده از سامانه های الکترونیک و هموشمند افزود: باید در حوزه ملاقات مردم با مراجع قضایی، زندانی با خانواده مورد توجه و اهتمام باشد.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان بر تعامل بیش از پیش دادسرا و زندان تاکید کرد و گفت: مردم ما دوستدار نظام و کشورند، حساب معترضان به نارسایی‌ها از افراد معاند و دشمنان مردم جداست، نسبت به آزادی افراد بازداشتی نا آرامی‌های اخیر که فاقد انگیزه های معاندانه با کشور و نظام هستند اقدامات لازم انجام و تعدادی آزاد شده اند و این روند ادامه دارد.

وی گفت: توصیه ما این است که قضات،مجازات زندان را گزینه آخر در روند رسیدگی به جرائم قرار دهند.

وی همچنین پیرامون ضرورت افزایش استفاده  از پایند الکترونیک هم گفت: در استفاده از پابندهای الکترونیک، با نگاه اعمال حداکثری برای افراد واجد شرایط اقدام کرده ایم به شکلی که موجودی در استان به پایان رسید و به سازمان زندانها درخواست سهمیه بیشتر ارائه شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار