در ۳ ماه نخست امسال؛

رشد ۱۴۴ درصدی ارزش صادرات از خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 16 مرداد 1400 | 10:04 ق.ظ
رشد ۱۴۴ درصدی ارزش صادرات از خوزستان به گزارش کشاورزی پرس: امیر حسین نظری گفت: میزان صادرات غیرنفتی از خوزستان در ۳ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۳۸ درصد و از نظر ارزشی ۱۴۴ درصد رشد داشته است. امیر حسین نظری رییس سازمان صمت خوزستان بیان کرد:میزان صادرات غیرنفتی از خوزستان در ۳ ماه نخست امسال […]

به گزارش کشاورزی پرس: امیر حسین نظری گفت: میزان صادرات غیرنفتی از خوزستان در ۳ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۳۸ درصد و از نظر ارزشی ۱۴۴ درصد رشد داشته است.

امیر حسین نظری رییس سازمان صمت خوزستان بیان کرد:میزان صادرات غیرنفتی از خوزستان در ۳ ماه نخست امسال از نظر ارزشی ۱/۳ میلیارد دلار و از نظر وزنی ۶/۳ میلیون تن بود.

وی ادامه داد: با وجود ویروس کرونا و مشکلاتی که در مسیر فعالیت‌های اقتصادی ایجاد کرده، خوشبختانه روند صادرات از خوزستان از ابتدای امسال تاکنون خوب بوده است.

وی گفت: بیشترین میزان صادرات در این مدت از خوزستان از بندر امام خمینی (ره) به ارزش ۱/۱ میلیارد دلار کالا صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه از نظر ارزشی ۱۲۱ درصد رشد داشت.

نظری با اشاره به میزان صادرات از خوزستان به عراق ادامه داد: میزان صادرات از مرز شلمچه در ۳ ماه نخست امسال به ارزش ۸۸/۳میلیون دلار و میزان صادرات از مرز چذابه به ارزش ۲۳/۶ میلیون دلار بود که از نظر ارزشی نسبت به مدت مشابه پارسال صددرصد رشد داشت.

رییس سازمان صمت خوزستان همچنین با اشاره به میزان واردات در ۳ ماه نخست امسال از طریق بنادر و مرزهای زمینی خوزستان افزود: در این مدت ۴/۴ میلیون تن کالا به خوزستان وارد شد که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۹ درصد کاهش داشته است.

وی اظهار کرد :خوزستان یکی از قطب‌های صادرات و واردات کشور است که دارای چندین مرز زمینی و دریایی است.

وی گفت :مجتمع بندری امام خمینی (ره) یکی از بنادر مهم کشور است که در جنوب استان خوزستان واقع است. این بندر با ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر بزرگترین بندر فعال ایران است.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان بیان کرد : همچنین مرزهای تجاری و مسافری چذابه و شلمچه و مرز دریایی خرمشهر از جمله مرزهای تجاری فعال خوزستان هستند.

در خاتمه امیرحسین نظری اعلام کرد: رتبه صادرات استان خوزستان در سطح کشور دوم می باشد و صادرات استان به عراق معادل ۲۵ درصد کل صادرات کشور به عراق میباشد

منبع: روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار