یک باور اشتباه درباره واکسن کرونا

تاریخ انتشار: شنبه 16 مرداد 1400 | 09:59 ق.ظ
یک باور اشتباه درباره واکسن کرونا رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: هر چند واکسیناسیون کرونا، آمار مرگ و میر را کنترل کرده است اما آمار مبتلایان بسیار زیاد است.

 

یک باور اشتباه درباره واکسن کرونا

دکتر مهران احمدی‌بلوطکی با تاکید بر لزوم رعایت دقیق نکات بهداشتی حتی پس از دریافت واکسن، اظهار کرد: ممکن است برخی به خطا فکر کنند حال که واکسن تزریق کرده‌اند، در برابر کرونا صددرصد ایمن شده‌اند در حالی که این گونه نیست.

وی افزود: واکسن، ایمنی خوبی در افراد ایجاد می‌کند و از بروز عوارض شدید و مرگ و میر جلوگیری می‌کند اما فردی که واکسن تزریق کرده نیز می‌تواند به عنوان یک ناقل کرونا، دیگر افراد را مبتلا کند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز در خصوص میزان ایمنی که هر دوز واکسن کرونا ایجاد می‌کند، بیان کرد: در افرادی که دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند، ۳۰ درصد ایمنی ایجاد شده است اما افرادی که دوز دوم را دریافت کرده‌اند بعد از گذشت دو هفته، ۸۰ درصد ایمنی دارند.

وی افزود: مردم خیال نکنند به محض دریافت واکسن ایمنی در آن‌ها ایجاد می‌شود یا دیگر اصلا به کرونا مبتلا نمی‌شوند یا دیگر لازم نیست ماسک استفاده کنند. برخی بعد از تزریق واکسن به مهمانی یا مسافرت می‌روند و مبتلا می‌شوند و دیگران را نیز درگیر می‌کنند.

احمدی‌بلوطکی گفت: هر چند واکسیناسیون کرونا، آمار مرگ و میر را کنترل کرده است اما آمار مبتلایان بسیار زیاد است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار