واکاوی بحران آب|‌ تنش جدی آبی در خوزستان/ آب پشت سدها در پایین‌ترین سطح ممکن قرار دارد

تاریخ انتشار: یکشنبه 17 مرداد 1400 | 12:01 ب.ظ
واکاوی بحران آب|‌ تنش جدی آبی در خوزستان/ آب پشت سدها در پایین‌ترین سطح ممکن قرار دارد محمدرضا فاتحی اظهار داشت: بحران آب نباید پس از فروکاهش عطش مردم، به فراموشی سپرده شود و نیاز به مدیریت پایدار در بخش آب در کشور و به ویژه در خوزستان داریم. به گزارش کشاورزی پرس وی افزود: در بخش آبی خوزستان بیش از آنکه از کم آبی رنج ببریم، از ضعف مدیریت کلان رنج […]

محمدرضا فاتحی اظهار داشت: بحران آب نباید پس از فروکاهش عطش مردم، به فراموشی سپرده شود و نیاز به مدیریت پایدار در بخش آب در کشور و به ویژه در خوزستان داریم.

به گزارش کشاورزی پرس وی افزود: در بخش آبی خوزستان بیش از آنکه از کم آبی رنج ببریم، از ضعف مدیریت کلان رنج می بریم و نیاز است در زمینه سدسازی، مدیریت سد و انتقال آب کلانگری صورت گرفته و تصمیمات مقطعی وبخشی نباشد.

متخصص حوزه آب در موضوع تنش آبی در خوزستان تاکید کرد: اگر حقابه طبیعی رودخانه ها  و تالاب های تامین نشود، اکوسیستم خوزستان در بخش جانوری و گیاهی دچار آسیب های خواهد شد که قابل جبران نیست و ممکن است این ذخایر عظیم را برای همیشه از دست دهیم.

وی درباره مدیریت تالاب هورالعظیم تصریح کرد: در این زمینه باید هم در بخش فعالیت نفتی به قوانین زیست محیطی احترام بگذاریم و هم اینکه با کشور عراق نیز برای مدیریت این مجموعه مهم آبی ارتباط بین‌المللی داشته باشیم.

فاتحی گفت: در بخش آب و کشاورزی و محیط زیست نیاز به یک هم افزایی و ارتباط ارگانیک است تا با اولویت آب شرب، حقوق هر ۳ بخش رعایت شده و مانع از آسیب به محیط زیست و کشاورزی مردم بومی نیز حفظ شود.

این متخصص حوزه آب تاکید کرد: آب پشت سدهای خوزستان در پایین ترین سطح ممکن قرار دارد و اگر تامین نشود و از بارندگی های پاییزی پرنشود، ممکن است با چالش روبه‌رو شویم که نیاز است از الان تدبیر شود.

منبع تسنیم


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار