نقش رباتها در صنعت کشاورزی؛ به کارگیری تراکتور بدون راننده

تاریخ انتشار: یکشنبه 17 مرداد 1400 | 10:03 ق.ظ
نقش رباتها در صنعت کشاورزی؛ به کارگیری تراکتور بدون راننده  کشاورزی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک صنعت هیجان انگیز با فناوری پیشرفته ی بوده و متخصصان جدید، شرکت های جدید و سرمایه گذاران جدید را به خود جلب می کند. یکی از این فناوری ها که به سرعت در حال توسعه هستند، استفاده از ربات ها در صنعت کشاورزی می باشد، این […]

 کشاورزی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک صنعت هیجان انگیز با فناوری پیشرفته ی بوده و متخصصان جدید، شرکت های جدید و سرمایه گذاران جدید را به خود جلب می کند. یکی از این فناوری ها که به سرعت در حال توسعه هستند، استفاده از ربات ها در صنعت کشاورزی می باشد، این موضوع نه تنها توانایی تولید کشاورزان را ارتقا می دهد بلکه پیشرفت در زمینه های رباتیک و اتوماسیون را نیز پدید می آورد.

ربات های کشاورزی کارهای کند، تکراری و کسل کننده را برای کشاورزان به طور خودکار انجام می دهند و به آنها اجازه می دهد تا تمرکز اصلی خود را در بهبود عملکرد کلی تولید صرف کنند. برخی از رایج ترین زمینه های فعالیت ربات ها در کشاورزی عبارتند از : برداشت و چیدن محصولات؛  کنترل علف های هرز؛  چمن زنی ؛ هرس ؛ بذرپاشی؛ سمپاشی و رقیق سازی خودکار ؛ مرتب سازی و بسته بندی.

نقش ربات ها در گلخانه
گلخانه محلی است که بذر یک گیاه جوان در آن پرورش داده می شود و این گیاه در زمین کشاورزی آماده شده کاشته می شود. گلخانه در حقیقت آغاز سفر غذایی است. گیاهان پرورش یافته در گلخانه را می توان مستقیم به باغبانان و مصرف کنندگان فروخت. فرآیند اتوماسیون گلخانه ها و استفاده از ربات در آنها به طور تدریجی در حال انجام است.

نقش رباتها در کاشت بذر
روش سنتی بذرپاشی از طریق پخش کننده ای است که به تراکتور متصل است. پخش کننده در حالی که تراکتور با سرعت ثابت حرکت می کند بذر را روی زمین پراکنده می کند – که روشی کارآمد برای کاشت بذر به دلیل اتلاف زیاد بذر نیست.

کاشت دقیق و خودکار ترکیبی از فن آوری نقشه برداری و علم رباتیک است. با استفاده از نقشه ای که تولید می شود و تمام خصوصیات خاک را در گوشه گوشه مزرعه نشان می دهد، تراکتور متصل به یک ابزار بذر رباتیک، بذرها را در مکان ها و اعماق دقیق قرار می دهد.

نظارت بر محصول توسط رباتها
نظارت بر مزارع بزرگ محصول کار آسانی نیست. سنسورهای جدید و فناوری های geomapping با تکیه بر GIS و GPS به تولیدکنندگان این امکان را می دهد تا اطلاعات مربوط به خواص محصولات خود را بیش از گذشته بدست آورند.

سخت افزار رباتیک به چنین نرم افزار آنالیز مجهز است. ربات ها راهی برای جمع آوری خودکار چنین داده هایی فراهم می کنند زیرا می توانند به محصولات نزدیک شوند.

نقش رباتها در صنعت کشاورزی؛ به کارگیری تراکتورهای بدون راننده

نقش رباتها در کوددهی و آبیاری محصولات کشاورزی
به طور سنتی ، آبیاری و کوددهی محصولات با استفاده از آب زیادی انجام می شود که بسیار ناکارآمد است. آبیاری دقیق با کمک ربات با هدف قرار دادن محصولات خاصی که به چنین آب یا کودی نیاز دارند، میزان هدر رفتن آب را کاهش می دهد.

ربات های زمینی می توانند به طور مستقل از میان ردیف های محصول پیمایش کنند و مستقیماً در پایه هر محصول آب را روانه کنند. ربات ها همچنین می توانند به مناطقی بروند که ماشین های کشاورزی دیگر نمی توانند.

هرس علفهای هرز و سمپاشی محصول توسط رباتها
سمپاشی حشره کش ها و سموم دفع آفات نه تنها مضر است بلکه برای محیط زیست نیز مضر است. ربات ها ابزارهای کارآمدی برای چنین کاربردهایی هستند که باعث افزایش پایداری می شوند. ربات ها از مفهوم پاشش خرد استفاده می کنند. استفاده از مواد شیمیایی دقیقاً در مکان مورد نیاز.

نقش رباتها در نازک کاری و هرس کردن محصولات
نازک کاری کاهش تراکم محصول است به طوری که هرکدام شانس بیشتری برای رشد دارند در زمین مانده و بقیه از بین روند. ربات ها با استفاده از دید رایانه ای گیاهان را شناسایی می کند و به طور مصنوعی تصمیم می گیرد که کدام گیاهان را نگه دارد و کدام یک را از بین ببرد.

این مشکل پیچیده توسط ربات ها برطرف شد و باعث صرفه جویی در وقت تولیدکنندگان و هزینه ورودی مربوط به چنین فعالیت هایی شده است.

تراکتورهای خودمختار
روند استفاده از چنین تراکتورهایی که بدون راننده هستند رو به افزایش است. این ربات ها برای کار رانندگی و انجام فعالیت های کشاورزی با الگوبرداری از فعالیت های انسانی طراحی شده اند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار