۶۰۰ تن محصول پی وی سی از پتروشیمی آبادان صادر شد

تاریخ انتشار: یکشنبه 17 مرداد 1400 | 11:30 ق.ظ
۶۰۰ تن محصول پی وی سی از پتروشیمی آبادان صادر شد به گزارش کشاورزی پرس کمحسن علوی  اظهار داشت: برای نخستین بار ۶۰۰ تن از محصولات pvc شرکت پتروشیمی آبادان با قیمت پایه و با شرایط تسویه به صورت ارزی در رینگ صادراتی بورس کالا عرضه و به خارج کشور صادر شد. وی افزود: به دلیل قطعی و محدودیت برق و کمبود EDC در منطقه این […]

به گزارش کشاورزی پرس کمحسن علوی  اظهار داشت: برای نخستین بار ۶۰۰ تن از محصولات pvc شرکت پتروشیمی آبادان با قیمت پایه و با شرایط تسویه به صورت ارزی در رینگ صادراتی بورس کالا عرضه و به خارج کشور صادر شد.

وی افزود: به دلیل قطعی و محدودیت برق و کمبود EDC در منطقه این مقدار پی وی سی در پتروشیمی آبادان تولید شد و اگر این کمبودها نبود بیش از ۹ هزار و ۴۸۰ تن پی وی سی تولید می شد.

علوی میزان فروش محصول شرکت پتروشیمی آبادان را سه هزار و ۵۰۳ میلیارد و ۶۱۴ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: امید می رود، با حضور خریداران و انجام عرضه موفق از این پس کلیه محصولات صادراتی از طریق رینگ صادراتی بورس کالا انجام شود.

وی بیان کرد: مجتمع پتروشیمی آبادان علاوه بر تامین نیاز کشور به فرآورده‌های پتروشیمی، بخشی از آن را به بازارهای هدف خارجی صادر می‌کند و این مجتمع با آمادگی کامل در حال تولید و بر اساس شرایط فرآیندی و به صورت مرحله‌ای در حال افزایش ظرفیت تولید است.

مجتمع پتروشیمی آبادان در دوران جنگ تحمیلی  ویران و پس از پایان جنگ تحمیلی توسط متخصصان داخلی بازسازی شد. 

واحد ۶۰۰ پتروشیمی آبادان که در کوی مطهری (بریم) این شهر واقع شده کار تولید پی وی سی را انجام می‌دهد.
هم اکنون مهمترین محصول تولیدی این پتروشیمی پی‌وی‌سی است که تولید آن در سال ۱۳۸۴ به حدود ۶۰ هزار تن افزایش یافت و تولید سالانه ۱۱۰هزار تن پی وی سی از اهداف طرح توسعه این مجتمع است.

منبع ایرنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار