مبتلایان به کرونا با تست “منفی” کم نیستند

تاریخ انتشار: دوشنبه 18 مرداد 1400 | 10:26 ق.ظ
مبتلایان به کرونا با تست “منفی” کم نیستند رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با بیان اینکه برای تشخیص کرونا، اولویت علائم بالینی است، گفت: کم نیستند بیماران علامت‌دار با نتیجه تست منفی که در واقع به کرونا مبتلا هستند. به گزارش کشاورزی پرس دکتر مهران احمدی‌بلوطکی  اظهار کرد: دامنه علائم ابتلا به کرونای دلتا گسترده است. از ابتدایی‌ترین علامت مانند آبریزش بینی و […]

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با بیان اینکه برای تشخیص کرونا، اولویت علائم بالینی است، گفت: کم نیستند بیماران علامت‌دار با نتیجه تست منفی که در واقع به کرونا مبتلا هستند.

به گزارش کشاورزی پرس دکتر مهران احمدی‌بلوطکی  اظهار کرد: دامنه علائم ابتلا به کرونای دلتا گسترده است. از ابتدایی‌ترین علامت مانند آبریزش بینی و سر درد تا دردهای مبهم شکمی همه علامت ابتلا به کرونا هستند.

وی افزود: افرادی که علائم گوارشی دارند نباید آن را با مسمومیت یا سرماخوردگی اشتباه بگیرند؛ در این ایام به کار بردن واژه سرماخوردگی اشتباه بزرگی است.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز بیان کرد: بسیاری از افراد به کرونا مبتلا هستند اما برای انجام تست مراجعه نمی‌کنند یا ممکن است نتیجه تست‌شان منفی کاذب باشد.

وی با اشاره به ضریب خطای ۳۰ تا ۴۰ درصدی تست‌ها، افزود: بسیاری از افراد چند روز علامت‌دار شده‌اند اما نتیجه تست‌شان منفی بوده است. این افراد باید بدانند برای تشخیص کرونا، اولویت علائم بالینی است. کم نیستند بیماران علامت‌دار با نتیجه تست منفی که در واقع به کرونا مبتلا هستند بنابراین افراد صرفا به نتیجه یک تست قناعت نکنند.

احمدی‌بلوطکی گفت: افراد در صورت پایدار بودن علائم بیش از ۴۸ ساعت، مطمئن باشند علائم‌شان نشانه‌ای از ابتلا به کرونا است. مواردی داشته‌ایم که تست‌شان منفی بوده اما با انجام سی تی اسکن متوجه شدیم که ریه درگیر شده است.

وی افزود: آنچه باید شهروندان به آن توجه کنند بروز علائم بالینی است؛ در صورت بروز علائم گوارشی یا تنفسی بدانند به کرونا مبتلا هستند و اولین کار لازم این است که خود را از دیگر افراد جدا کنند.

منبع ایسنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار