اولین قرارداد طرح نگهداشت و افزایش تولید مناطق نفتخیز جنوب به ایستگاه پایانی رسید

تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 مرداد 1400 | 11:34 ق.ظ
اولین قرارداد طرح نگهداشت و افزایش تولید مناطق نفتخیز جنوب به ایستگاه پایانی رسید قائم مقام مدیر طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از پایان عملیات حفاری در میدان نرگسی خبرداد و بدین ترتیب اولین قرارداد طرح نگهداشت و افزایش تولید مناطق نفتخیز جنوب به ایستگاه پایانی رسید. به گزارش کشاورزی پرس، مهندس منصور نصاری‌پور اظهار داشت: طرح نگهداشت و افزایش تولید میدان نرگسی شامل […]

قائم مقام مدیر طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از پایان عملیات حفاری در میدان نرگسی خبرداد و بدین ترتیب اولین قرارداد طرح نگهداشت و افزایش تولید مناطق نفتخیز جنوب به ایستگاه پایانی رسید.

به گزارش کشاورزی پرس، مهندس منصور نصاری‌پور اظهار داشت: طرح نگهداشت و افزایش تولید میدان نرگسی شامل عملیات حفاری و نیز احداث خطوط لوله جریانی و توسعه هدر ورودی واحد بهره برداری در بخش سطح الارض با هدف نگهداشت و افزایش تولید ۸۰۰۰ بشکه نفت در روز می‏باشد که با قراردادی به ارزش ۲۰۷ میلیارد تومان به شرکت حفاری دانا کیش واگذار و در ابتدای سال ۹۸ وارد فاز اجرایی شد.

وی با بیان اینکه حفاری آخرین چاه طرح نگهداشت و افزایش تولید میدان نرگسی که در ۷۰ کیلومتری شمال شرقی بوشهر قرار دارد در ۱۳ مردادماه ۱۴۰۰ به پایان رسید و به‌ این ترتیب عملیات اجرایی بخش تحت الارض این طرح تکمیل شد. وی در ادامه افزود: بخش سطح الارضی طرح نیز پیشرفتی بالغ ۷۵ درصدی داشته وپیش‌بینی می‌شود کل طرح تا آبان سال جاری تکمیل شده و به بهره برداری برسد.

مهندس نصاری‌پور با اشاره به الزام پیمانکاران طرح ۲۸ مخزن به استفاده از تجهیزات ساخت داخل گفت: قریب ۸۰ درصد کالای مورد نیاز طرح نرگسی توسط سازندگان داخلی ساخته شده است که در قیاس با طرح‌های مشابه پیشین یک حدنصاب محسوب می‌گردد. وی در خصوص ایجاد فرصت‌های شغلی در این طرح نیز خاطرنشان ساخت: علاوه بر ایجاد اشتغال ایجادشده از طریق سفارش گذاری عمده کالای مورد نیاز طرح در داخل کشور، قریب ۷۰ نفر نیروی بومی به‌صورت مستقیم در طول دوره اجرای این طرح مشغول به‌کار شدند.

 

روند اجرای قراردادهای نگهداشت و افزایش تولید مناطق نفتخیز جنوب شتاب می‌گیرد

مهندس نصاری‌پور در ادامه به اهتمام مناطق نفتخیز جنوب برای تسریع در تکمیل قراردادهای نگهداشت و افزایش تولید مناطق نفتخیز جنوب اشاره کرد و گفت: در ابتدای کار این طرح مقرر شد مناقصات بسته‌های قراردادی در ۳ فاز پیگیری شود که فاز اول قراردادها در ابتدای سال ۱۳۹۸ اجرایی شد. اما با وقوع موج جدید و شدید تحریم‌ها و کاهش تولید ناشی از آن و مشکلات کلان اقتصادی که موجب کاهش توان مالی پیمانکاران طرح گردید، شیوه پرداخت‌های فاز اول بسته‌ها نیازمند اصلاح شد و فاز دوم و فاز سوم قراردادها با توجه به شرایط محیطی بازار و با شیوه جدید پرداخت، در سال ۱۳۹۹ به پیمانکاران اجرایی واگذار گردید.

وی افزود: همچنین وقوع سیل تاریخی ابتدای سال ۱۳۹۸ در جنوب و جنوب غرب کشور و آبگرفتگی برخی از کارگاه‌های طرح و نیز وقوع پاندمی کرونا و چالش‌های ناشی از آن از جمله کاهش حضور کارکنان، کاهش ساعات کاری، منع تردد بین استانی و کاهش نیروی انسانی فعال در بدنه کارفرما و پیمانکاران نیز موجب کندی اجرای طرح شد، اما با تمهیدات جبرانی که در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اندیشیده شده است، روند اجرایی شتاب بیشتری خواهد گرفت.

منبع پایگاه اطلاع‌رسانی نفتخیز


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار