خبرنگاران در راستای مقابله با تهدیدات دشمن روشنگری کنند

تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 مرداد 1400 | 20:27 ب.ظ
خبرنگاران در راستای مقابله با تهدیدات دشمن روشنگری کنند به گزارش کشاورزی پرس،جانشین فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان اظهار کرد: با توجه به عملیات روانی سنگینی که دشمن علیه ما انجام می دهد روشنگری در بخش های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی از سوی خبرنگاران ضروری است . «سردار نعمت الله باقری» در مراسم تجلیل از خبرنگاران برتر جشنواره انتخاب اصلح و بهترین تیتر و […]

به گزارش کشاورزی پرس،جانشین فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان اظهار کرد: با توجه به عملیات روانی سنگینی که دشمن علیه ما انجام می دهد روشنگری در بخش های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی از سوی خبرنگاران ضروری است .

«سردار نعمت الله باقری» در مراسم تجلیل از خبرنگاران برتر جشنواره انتخاب اصلح و بهترین تیتر و عکس دهه فجر ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد خبرنگارانی که امروز در میان ما نیستند، اظهار کرد: خبرنگارانی که امروز در میان ما نیستند در ۴۲ سال انقلاب اسلامی در کنار سایر اقشار مردم در تمام صحنه ها حضور داشتند و جان خود را در راه مسئولیت و وظیفه تقدیم کردند. 

وی تاکید کرد: بخش عظیمی از خبرنگاران در دفاع مقدس، سیل، زلزله و در ماموریت های مختلف از جمله دفاع از حرم و محور مقاومت به شهادت رسیدند .

سردار باقری با بیان اینکه امرو خبرنگاران در میدان جنگ قرار دارند، بیان داشت: میدان جنگ فقط این نیست که اسلحه به دست گرفته و در مرز در مقابل دشمن بجنگیم بلکه ما در کشورمان با توجه به رسالت و هدفی که جمهوری اسلامی دارد و برای این اهداف انقلاب صورت گرفته هر کدام در هر حوزه باشیم همان حوزه میدان جنگ می شود . 

وی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی همچون جزیزه ای است که دور تا دورش در آتش است و بخش عظیمی از این آتش خواسته از طرف دشمن و بخش های کوچکی هم ناخواسته ایجاد شده است .

جانشین فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان ادامه داد: در کشوری مثل ایران با این وضعیت جامعه، خبرنگار ما مسئولیت سنگینی دارد، خبرنگارن اگر بتوانند در حوزه های مختلفی که ماموریت دارند، وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند آنجا پیروز هستند.

وی با اشاره به اهمیت حوزه رسانه و خبر تصریح کرد: در چهل سال گذشته در حوزه خبر و خبرنگاری و اخبار دیدیم که دشمن با استفاده از این سیستم در بسیاری جاها بر ما غالب شده که نمونه بارز آن بحث تنش آبی اخیر در استان خوزستان است. 

سردار باقری با تاکید بر اینکه یکی از پر هجمه ترین دوران رسانه ای دشمن علیه ما در این دوره اتفاق افتاد، اظهار کرد: در این دوره دشمنان در حوزه عملیات روانی بسیار کار کردند به طوری که روزهای اول بخاطر هجمه سنگینی که از طرف دشمن بر علیه ما صورت گرفته بود مغلوب شدیم.

وی ادامه داد: اولین باری بود که دشمنان ما در حوزه سلطنت طلب، تجزیه طلب و نفاق بر علیه جمهوری اسلامی و استان خوزستان همدست شده بودند و ما در استان خوزستان با ابزار رسانه ای محدودی می خواستیم با دشمن مقابله کنیم .

جانشین فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان خاطر نشان کرد: تا اینکه به خودمان آمدیم و توانستیم با استفاده از امکانات کل کشور در کنار رسانه های استان در حوزه عملیات روانی با دشمن مقابله کنیم. 

وی تصریح کرد: جنگ امروز جنگ سخت نیست بلکه به فرمایش مقام رهبری که دو دهه است به آن اشاره می کنند امروز جنگی که در آن قرار داریم جنگ نرم و جنگ رسانه است و سربازان جنگ نرم مجموعه خبرنگاران ما و ابزاری است که دست آنان قرار دارد.

سردار باقری با اشاره به جایگاه خبرنگاران و حوزه رسانه بیان داشت: شهید حسن باقری از فرماندهان بزرگ سپاه از خبرنگاران بود که به عنوان خبرنگار وارد جبهه جنگ شد و به مغز متفکر اطلاعات در دوران جنگ تبدیل شد 

وی تاکید کرد: امروز خبرنگاران باید در بحث های متخلف هوش، زکاوت ، زیرکی و موقعیت شناسی متفاوت تری از ده سال گذشته داشته باشند تا بتوانند موفق باشند.

سردار باقری به اشاره به حضور خبرنگارن در حادثه تروریستی ۳۱ شهریور اذعان داشت: شجاعت خبرنگار از مسائلی است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد به طوری که در این حادثه دیدیم خبرنگاران با چه شجاعتی صحنه های این حادثه را ثبت کردند. 

وی دادن اطلاعات شفاف و صریح به مردم را از دیگر ویژگی های خبرنگار عنوان کرد و گفت: خبرنگاران باید بتوانند اخباری را که جمع آوری می کنند جامع، شفاف و صریح به مردم برسانند چراکه در این صورت مورد اعتماد مردم خواهند بود.

جانشین فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان روشنگری را از دیگر ویژگی های مهم خبرنگاران عنوان کرد و ادامه داد : با توجه به عملیات روانی سنگینی که دشمن علیه ما انجام می دهد روشنگری در بخش های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی از سوی خبرنگاران ضروری است .

وی همچنین بر ضرورت آموزش خبرنگاران تاکید کرد و بیان داشت: امروز با توجه به اینکه ابزارکار فرق کرده است آموزش از موضوعاتی است که جامعه خبرنگاری باید بیشتر به آن توجه کند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار