مشارکت پایین شهروندان در روند واکسیناسیون؛ برخی رده‌های سنی ۲۰ درصد واکسینه شدند

تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 مرداد 1400 | 11:02 ق.ظ
مشارکت پایین شهروندان در روند واکسیناسیون؛ برخی رده‌های سنی ۲۰ درصد واکسینه شدند به گزارش کشاورزی پرس،عرفان مردانی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جُندی شاپور اهواز  گفت: طی مقطعی واکسن به مقدار کافی موجود نبود و مردم گلایه‌مند بودند حالا وجود دارد، اما بسیاری از افراد مراجعه نمی‌کنند. او با بیان اینکه واکسیناسیون روند خوبی را طی می‌کند، افزود: در خوزستان نیز رده سنی پایین تری واکسینه […]

به گزارش کشاورزی پرس،عرفان مردانی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جُندی شاپور اهواز  گفت: طی مقطعی واکسن به مقدار کافی موجود نبود و مردم گلایه‌مند بودند حالا وجود دارد، اما بسیاری از افراد مراجعه نمی‌کنند.

او با بیان اینکه واکسیناسیون روند خوبی را طی می‌کند، افزود: در خوزستان نیز رده سنی پایین تری واکسینه می‌شوند و سرعت نیز خوب است، اما هرچه گروه سنی پایین‌تر آمده، مراجعات نیز کاهش یافته است تا جایی که در برخی رده‌های سنی علی رغم گذشت ۲ تا ۳ هفته از مجوز تزریق واکسن تنها ۲۰ درصد جمعیت آن گروه برای مایه کوبی مراجعه کرده اند.

مردانی در خصوص وضعیت کرونا ویروس در خوزستان اظهار کرد: شرایط از حد انفجار گذشته است و ما محلی به نام بیمارستان نداریم بلکه عملا تبدیل به میدان جنگ شده اند، زیرا اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ بیمار بستری در بیمارستان هستند که هر روز هم افزایش می‌یابند و اگر روند با همین شکل ادامه یابد دیگر جایی برای پذیرش بیماران نخواهد بود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان داشت: اگر وضعیت به همین شکل ادامه یابد و نه شهروندان شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت یا مداخلاتی برای تعطیلی سراسری انجام نشود مانند برخی از استان‌ها که پیک شان ۲ تا ۳ هفته زود‌تر از ما آغاز شد، مجبوریم برای بستری بیماران ورزشگاه‌ها را به اقامتگاه موقت تبدیل کنیم.

عرفان مردانی ادامه داد: اگرچه اکنون هیچ برنامه‌ای برای ورود نیرو‌های مسلح وجود ندارد، اما شاید طی هفته‌های آینده نیازمند آن‌ها نیز باشیم و اگر کار به پر شدن کامل تخت‌های بیمارستان برسد، راه اندازی بیمارستان‌های صحرایی به عنوان یک گزینه مطرح می‌شوند.

مردانی گفت: ظرفیت بیمارستان‌های استان نزدیک به اشباع است و فشار وارده به کادر درمان کیفیت خدمات را پایین می‌آرود، زیرا تاکنون ۴ پیک را پشت سر گذاشته ایم و پزشکاران و پرستار‌ها خسته هستند و در همین حال هم شیوع کرونا دلتا بسیار پر شتاب‌تر از تصمیمات مقامات به پیش می‌رود.

او تصریح کرد: سرایت ویروس دلتا زیاد است و اقدامات ما نیز باید فوری تر، آنی‌تر و قاطع‌تر از پیک‌های قبل باشد که لازم است تا تعطیلی ۲ هفته‌ای در استان اعمال شود.

منبع باشگاه خبرنگاران جوان


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار