ناچاریم به سمت استفاده از روش های آبیاری پیشرفته برویم

تاریخ انتشار: پنجشنبه 21 مرداد 1400 | 09:52 ق.ظ
ناچاریم به سمت استفاده از روش های آبیاری پیشرفته برویم خدارحم امیری زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: استفاده از روش سنتی آبیاری غرقابی که سال‌ها در استان متداول بوده باید کنار گذاشته شود، چون منابع رو به کاهش آب استان پاسخگوی استفاده از روش‌های آبیاری غرقابی نیست. او در نشست کار گروه مدیریت روش‌های آبیاری جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه ظرفیت اجرای […]

خدارحم امیری زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: استفاده از روش سنتی آبیاری غرقابی که سال‌ها در استان متداول بوده باید کنار گذاشته شود، چون منابع رو به کاهش آب استان پاسخگوی استفاده از روش‌های آبیاری غرقابی نیست.

او در نشست کار گروه مدیریت روش‌های آبیاری جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه ظرفیت اجرای سالانه ۱۰ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در خوزستان وجود دارد افزود: بیشتر کشت‌های اجرایی در خوزستان کشت‌های ردیفی هستند که مناسب روش‌های نوین آبیاری است و برای کشاورز استفاده از آبیاری نوین به صرفه‌تر خواهد بود ضمن آنکه می‌تواند زمین‌های بیشتری را زیرکشت ببرد.

رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد تسهیلات آبیاری نوین از سوی دولت به صورت بدون عوض پرداخت می‌شود اظهار کرد: سهم آورده کشاورز برای استفاده از آبیاری نوین تنها ۲۰ درصد است و این یک فرصت استثنایی برای تبدیل روش آبیاری سنتی به پیشرفته است.

امیری زاده بیان کرد: با همکاری سازمان آب و برق با به کارگیری روش‌های تشویقی برای کشاورزانی که از سامانه نوین آبیاری استفاده می‌کنند می‌توان کشاورزان دیگر را به استفاده از این روش ترغیب کرد.

این مقام مسئول بر توسعه آموزش و برنامه‌های ترویجی در راستای توسعه آبیاری نوین در زمین‌های کشاورزی تاکید کرد و افزود: استان خوزستان حدود ۲.۲میلیون هکتار زمین قابل کشت دارد، ولی زمین‌های زیرکشت آن حدود یک میلیون و ۲۵۰هزار هکتار است که با توسعه آبیاری نوین می‌توان کل زمین‌ها را زیرکشت برد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار