رئیس اتاق بازرگانی اهواز عنوان کرد

عدم استفاده از ظرفیت کامل مرزهای خوزستان برای توسعه صادرات غیرنفتی

تاریخ انتشار: شنبه 23 مرداد 1400 | 10:30 ق.ظ
عدم استفاده از ظرفیت کامل مرزهای خوزستان برای توسعه صادرات غیرنفتی رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: در حال حاضر از ظرفیت کامل مرزهای استان برای توسعه صادرات غیرنفتی استفاده نمی‌شود.

عدم استفاده از ظرفیت کامل مرزهای خوزستان برای توسعه صادرات غیرنفتی

شهلا عموری ، با اشاره به عوامل محدودکننده صادرات کالا به عراق اظهار کرد: گاهی اعمال ممنوعیت‌های صادراتی در ایران و همچنین ممنوعیت‌های واردات از سوی عراق، تجار و بازرگانان را با چالش‌هایی مواجه می‌کند که از جمله تبعات آن تحت تاثیر قرار گرفتن تعهدات فعالان اقتصادی در زمینه تجارت خارجی است.

وی افزود: زیرساخت‌های مرزی در ایران و عراق با محوریت استان‌های خوزستان و بصره باید از سوی دولت‌ها مورد توجه قرار گیرد و اصلاح شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق تصریح کرد: صادرات محصول از سوی مرزهای ایرانی و واردات کالا به داخل کشور عراق با موانعی روبرو هستند و نیاز است در این زمینه زیرساخت‌ها اصلاح شوند.

عموری عنوان کرد: مهمترین مشکلات مربوط به امور تجاری میان دو کشور، عدم هماهنگی کافی دستگاه‌های دولتی در حوزه مرزی و گمرکی است که اصلاح آن مستلزم افزایش نشست‌های کارشناسی بین مسئولان مرزی است.

وی بیان کرد: اینگونه نشست‌ها در کاهش بخش زیادی از موانع و تسهیل امور تجاری دو کشور تاثیرگذار است و باید از سوی مسئولان دولتی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: بازرگانان عراقی آمادگی دارند تا در صورت ایجاد شرایط مناسب برای توسعه همکاری‌های اقتصادی در زمینه رونق هرچه بیشتر مرزهای تجاری خوزستان همکاری و تعامل کنند.

عموری ادامه داد: ظرفیت تخلیه و بارگیری کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی ایران روزانه یک هزار و ۵۰۰ کامیون از مرز شلمچه و ۸۰۰ کامیون دیگر از مرز چذابه است.

وی گفت: در حال حاضر از ظرفیت کامل مرزهای استان برای توسعه صادرات غیرنفتی استفاده نمی‌شود که مهمترین دلیل آن، موانع ناشی از رویه‌های زائد اداری است که از سوی دستگاه‌های دولتی دو کشور اعمال می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار