پیش‌بینی تولید ۲۳۰ هزار تن خرما در خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 25 مرداد 1400 | 11:16 ق.ظ
پیش‌بینی تولید ۲۳۰ هزار تن خرما در خوزستان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: برآورد می شود امسال، ۲۳۵ هزار تن تولید خرما داشته باشیم. محسن حسنی  در خصوص سطح زیر کشت نخیلات خوزستان در سال زراعی ۱۴۰۰ اظهار کرد: سطح کشت نخیلات خوزستان، ۴۲ هزار و ۴۰۰ هکتار بوده است که از این میزان ۳۶ هزار و ۷۰۰ هکتار بارور […]

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: برآورد می شود امسال، ۲۳۵ هزار تن تولید خرما داشته باشیم.

محسن حسنی  در خصوص سطح زیر کشت نخیلات خوزستان در سال زراعی ۱۴۰۰ اظهار کرد: سطح کشت نخیلات خوزستان، ۴۲ هزار و ۴۰۰ هکتار بوده است که از این میزان ۳۶ هزار و ۷۰۰ هکتار بارور است و برآورد می شود برای امسال، ۲۳۵ هزار تن تولید خرما داشته باشیم.

وی با اشاره به میزان مبارزه با آفات نخیلات افزود: در نخیلات استان خوزستان مبارزه علیه آفات، بیماری ها و علف های هرز در سطح ۲۸ هزار و ۶۱۸ هکتار انجام شده که از این میزان ۸ هزار و ۲۵۳ هکتار به مبارزه با کنه نخیلات، ۸ هزار و ۶۵۸ هکتار مبارزه با میوه خوار نخیلات و یک هزار و ۷۹ هکتار به مبارزه با بیماری خامج مربوط بوده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: میزان سطح مبارزه با علف های هرز در نخیلات خوزستان ۴ هزار و ۸۰۳ هکتار بوده است. همچنین با سایر آفات مانند سوسک های چوب خوار، موریانه ها و جوندگان نیز مبارزه انجام شده است.

حسنی در خصوص مبارزه با آفات نخیلات در شهرستان آبادان بیان کرد: اولویت اقدامات حفظ نباتات در زمینه مراقبت نخیلات، بحث مبارزه با چوب خواران است و سه مرکز برای این کار به صورت پایلوت در شهرستان آبادان با هماهنگی مدیریت ترویج در نظر گرفته شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: مقداری سموم و مواد نیز تهیه شده و در اختیار مراکز موجود در آبادان قرار گرفته است. براساس دستورالعمل سازمان حفظ نباتات و با همکاری پژوهشکده خرما و میوه های گرمسیری تلاش بر این است که میزان خسارات به کمترین سطح ممکن برسد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار