افتتاحیه طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

تاریخ انتشار: دوشنبه 25 مرداد 1400 | 09:15 ق.ظ
افتتاحیه طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی (اکیپ شناسایی بیماران کرونایی) با حضور سید عبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان، سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی‌ عصر (عج) استان خوزستان، علیرضا مخبر دزفولی قائم مقام مدیرعامل فولاد خوزستان در امور بهداشت و سلامت کارکنان، حمیدرضا توکلی زاده فرمانده حوزه بسیج […]
طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی (اکیپ شناسایی بیماران کرونایی) با حضور سید عبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان، سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی‌ عصر (عج) استان خوزستان، علیرضا مخبر دزفولی قائم مقام مدیرعامل فولاد خوزستان در امور بهداشت و سلامت کارکنان، حمیدرضا توکلی زاده فرمانده حوزه بسیج شهید بقایی فولاد خوزستان و جمعی از مقامات استانی و لشکری و بسیجیان سلحشور برگزار شد.
به گزارش کشاورزی پرس، طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف شناسایی بیماران کرونایی برای قطع زنجیره این ویروس انجام می‌شود.
 
سردار حسن شاهوارپور در این مراسم اظهار داشت: با توجه فرمایشات مقام معظم رهبری، هرچه سریعتر برای ریشه کنی ویروس کرونا باید اقدام‌های شایسته و بایسته انجام شود. 
 
وی افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود از نیروی بسیج به صورت ویژه یاد کردند.
 
فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) در ادامه یادآور شد: ما طرحی آزمایشی را به نام سردار شهید سلیمانی به انجام رساندیم که مورد تایید کارشناسان وزارت بهداشت بوده است. این طرح نتایج خوبی در پی داشت. اما امروز شاهد موج پنجم از کرونا به نام دلتا هستیم که بسیاری از همشهریان و هموطنان ما را درگیر نموده است. یکی از کارهای بسیار مهم پیشگیری است. 
 
وی حوزه پیشگیری را در بخش رهگیری، مراقبتی، حمایتی و نظارتی دانست و اظهار داشت: نیاز به کمک دستگاه‌های مختلف جامعه است تا از ایجاد تلفات بیشتر پیشگیری شود. این طرح با حضور ۱۱۵۰ گروه ۵ نفره انجام می شود. یعنی آماری برابر ۵۷۵۰ تن در حوزه بهداشت از سراسر استان در این طرح فعالیت خواهند داشت. همچنین حضور ۴۰۰ تن از طلاب همچون گذشته به کمک بخش درمان خواهند آمد. برای واکسیناسیون نیز مراکزی برای کمک به بخش درمان قرار داده شده است.
 
سید عبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در این مراسم با تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش، اظهار داشت: تمامی یاران آن حضرت در لحظه شهادت شان می گفتند: أوَفَیتُ؟ در هشت سال دفاع مقدس تمامی رزمندگان و بسیجیان همچون شهید مازندرانی که در لحظه شهادت گفت: آیا به عهد و پیمان خود وفا کردم؟ وفای به‌ عهد داشتند؛ در واقع رزمندگان هر چه در توان داشتند، در طبق اخلاص به میدان آوردند و جایی برای ایکاش گویی، نگذاشتند. 
 
وی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، اولویت اول تمامی ما در کشور اسلامی باید ریشه کنی ویروس منحوس کرونا باشد. چرا که جان تمامی انسان‌ها در خطر است.
 
موسوی فرد در ادامه بیان داشت: تفکری که در تمامی صحنه‌های انقلاب توانست خوش بدرخشد، تفکر بسیجی بود.
 
وی افزود: منظور از تفکر بسیجی، کادر درمان و جهادگران سلامتی است که در خط مقدم نجات جان انسان‌ ها قرار دارند. طلاب، روحانیون، دانشجویان، صنعت گران، سپاه و ارتش و تمامی جهادگران در خط مقدم جبهه ی سلامت می باشند. اگر در افغانستان سختی و مشکل دیده می‌شود، به خاطر آن است که تفکر بسیجی در آنجا راه نیافته است. 
 
موسوی فرد در ادامه اذعان داشت: یاد و خاطره امام خمینی (ره) و حضرت علی (ع) که اسوه و الگوی بسیجی بودند، گرامی باد. 
 
وی در پایان سخنان خود با تشکر از تمامی دست‌ اندرکاران و خدمت گزاران طرح یادشده، بزرگداشت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی توصیه نمود.  
 
در ادامه استاندار خوزستان با تشکر از زحمات بسیجیان در تمامی عرصه های استان، گفت: فعالیت بسیجیان در سپری شدن چهار پیک از کرونا جای تقدیر و تشکر دارد. بسیجیان با شناسایی حلقه گمشده ی انتشار کرونای انگلیسی، آن را قطع نمودند. 
 
وی خطاب به بسیجیان اظهار داشت: شما با شناسایی و قرنطینه بیماران کرونایی در جامعه و افراد مرتبط با آنان و معرفی به مراکز درمانی و همچنین با مدیریت افراد مسن و زمینه دار در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، نقش به سزایی داشتید. 
 
سلیمانی دشتکی در ادامه گفت: اکنون با شروع پیک پنجم کرونا که تمام کشور از جمله خوزستان را نیز گرفتار کرده، نیاز به تلاش ویژه و همت بیشتری همانند زمان جبهه و جنگ است.
 
وی در پایان سخنان خود، با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان از زحمات بسیجیان سلحشور و تمامی ارگان‌های ذیربط تشکر نمود.
 

گفتنی است، مراسم یادشده صبح  یکشنبه ۲۴ مردادماه ۱۴۰۰ در محوطه زمین چمن مجموعه فرهنگی ورزشی جهان آرای اهواز برگزار شد.

منبع فولاد خوزستان


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار