افزایش موارد بیماری و بستری در خوزستان بر خستگی کادر درمان افزوده است

تاریخ انتشار: دوشنبه 25 مرداد 1400 | 10:24 ق.ظ
افزایش موارد بیماری و بستری در خوزستان بر خستگی کادر درمان افزوده است   رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به افزایش چشمگیر موارد بیماری و بستری و خستگی مدافعان سلامت استان گفت: انتظار داریم مردم عادی انگاری را کنار بگذارند.   دکتر سیدمحمد علوی یکشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: اکنون در یکی از حساس ترین ایام پرمخاطره قرن حاضر قرار گرفته‌ایم به گونه ای […]

  رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به افزایش چشمگیر موارد بیماری و بستری و خستگی مدافعان سلامت استان گفت: انتظار داریم مردم عادی انگاری را کنار بگذارند.

  دکتر سیدمحمد علوی یکشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: اکنون در یکی از حساس ترین ایام پرمخاطره قرن حاضر قرار گرفته‌ایم به گونه ای که سایه شوم کرونا در همه جا گسترده است. 

وی افزود: اکنون در کشورمان هر ۲ ثانیه یک ابتلا و هر ۲ دقیقه یک مورد مرگ، هموطنان را تهدید می کند که بیانگر فاجعه ای وحشتناک است.

رییس مرکز بهداشت استان خوزستان با بیان اینکه روزانه شاهد به سوگ نشستن ۵۰۰ تا ۶۰۰ خانواده داغدار در کشور هستیم افزود: افزایش روند بیماری باعث لبریز شدن تخت های بیمارستانی، خستگی پرستاران و پزشکان، از نفس افتادن حافظان سلامت و کادر مظلوم بهداشت و درمان شده است.

وی افزود: آمار جهانی، ایران را با ۴۵۰ نفر ابتلا در هر یک میلیون نفر در زمره کشورهای پرمخاطره کرونا و با ۶ مرگ در میلیون نفر حتی بالاتر از اندونزی که بیشترین مرگ و میر را در هفته‌های اخیر داشته، قرار داده است.

علوی بیان کرد: در ۲ هفته اخیر موارد ابتلا ۸۷ درصد، موارد بستری ۸۴ درصد و موارد فوت ۱۵۷ درصد افزایش یافته که بسیار نگران کننده است.

وی افزود: واکسیناسیون در استان خوزستان با سرعت خوبی در حال انجام است و حتی در روزهای تعطیل مراکز واکسیناسیون به فعالیت خود ادامه می‌دهند. در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار دز واکسن در این استان تزریق شده است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در کنار واکسیناسیون رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی شامل شست وشوی دست ها، رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک، تهویه محل زندگی و کار، اجتناب از تردد در مکان های شلوغ، ماندن در خانه، پرهیز از مسافرت های غیر ضروری و نرفتن به مجالس راز سالم ماندن در مقابل ویروس منحوس کرونا است.

در حال حاضر ۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار