پیگیری قضایی برای رفع موانع ترخیص کالاهای اساسی در بندر امام خمینی (ره)

تاریخ انتشار: سه شنبه 26 مرداد 1400 | 22:35 ب.ظ
پیگیری قضایی برای رفع موانع ترخیص کالاهای اساسی در بندر امام خمینی (ره) پیگیری قضایی برای رفع موانع ترخیص کالاهای اساسی در بندر امام خمینی (ره) رئیس کل دادگستری خوزستان و هئیت همراه با حضور در گمرک بندر امام خمینی (ره) از نزدیک به بررسی و پیگیری قضایی برای رفع مشکلات و موانع ترخیص کالاهای اساسی در این بندر پرداختند. به گزارش کشاورزی پرس، در این سفر یک […]

پیگیری قضایی برای رفع موانع ترخیص کالاهای اساسی در بندر امام خمینی (ره)
رئیس کل دادگستری خوزستان و هئیت همراه با حضور در گمرک بندر امام خمینی (ره) از نزدیک به بررسی و پیگیری قضایی برای رفع مشکلات و موانع ترخیص کالاهای اساسی در این بندر پرداختند.
به گزارش کشاورزی پرس، در این سفر یک روزه حجت الاسلام والمسلمین صادق مرادی در راستای احقاق حقوق عامه و به منظور تعیین تکلیف فوری و تسهیل فرآیند ترخیص کالا‌های رسوبی و تجمیع شده به ویژه کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم، از قسمت های مختلف ایستگاه‌های تخلیه، بارگیری و انبار‌های پایانه‌های غلات و کالا‌ها اساسی بندر امام خمینی (ره) بازدید و اقدامات انجام شده در رفع مشکلات و موانع ترخیص کالاهای اساسی را مورد بررسی قرار داد.
وی ادامه داد: در این بازدید همچنین تذکرات لازم در جهت تشدید تدابیر پیشگیرانه و مقابله‌ای، به مسئولان مربوطه داده شد.
حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی همچنین در نشستی با مسئولان اداره کل بنادر و دریانوری خوزستان، بر تسریع در روند ترخیص کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی از گمرک بندر امام خمینی تاکید کرد و گفت: سلامت کالا‌های وارداتی باید توسط نهاد مربوطه با جدیت و سرعت بیشتری بررسی شود تا محصولات پس از ورود به این محدوده درگیر سنجش سلامت برای ورود به کشور نباشند.
رئیس کل دادگستری خوزستان با تعیین مهلت یک هفته‌ای برای بررسی مشکلات مربوط به ترخیص کالا‌های اساسی باقی مانده در این بندر، خاطر نشان کرد: مشکلات این مجموعه در حوزه‌های قانونی باید با مطرح شدن توسط مسئولان در مراجع بالاتر در اسرع وقت بررسی و حل و فصل شود.
حجت الاسلام و المسلمین مرادی با انتقاد شدید از عملکرد دستگاه‌های اجرایی متولی، ترک فعل مدیران مربوطه در انجام وظایف و تکالیف قانونی خود و همچنین سهل انگاری صاحبان کالا را عوامل مؤثر در عدم ترخیص به موقع و انقضای تاریخ مصرف این اقلام برشمرد.

منبع دادگستری استان خوزستان


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار