تخریب ۳۵ سازه غیر مجاز از حریم جاده‌های خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 26 مرداد 1400 | 15:00 ب.ظ
تخریب ۳۵ سازه غیر مجاز از حریم جاده‌های خوزستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به شناسایی ۸۰ تخلف ساخت و ساز در حریم راه های این استان از ابتدای سال جاری تاکنون گفت:۳۵ سازه غیر مجاز از حریم جاده‌های خوزستان تخریب شدند.

 

تخریب ۳۵ سازه غیر مجاز از حریم جاده‌های خوزستان

غلامعباس بهرامی‌نیا امروز سه شنبه با بیان اینکه برای مالکان ۴۵ سازه غیر مجاز دیگر نیز اخطار صادر شده است افزود: سال گذشته در بازه زمانی یاد شده ۶۲ مورد تخلف ساخت و ساز در حریم راه‌های استان شناسایی شد و ۱۳ مورد نیز تخریب شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان تاکید کرد: این اقدام در راستای اجرای دقیق تبصره یک ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ های کشور مبنی بر حفظ حریم راه‌ها صورت گرفت.

بهرامی‌نیا حریم قانونی آزادراه‌ها را  ۳۸ تا ۶۰ متر، بزرگراه‌ها ۳۸ متر، راه‌های اصلی ۲۲.۵ متر، راه‌های فرعی ۱۷.۵ متر و حریم راه‌های روستایی را ۱۲.۵ متر از آکس محور (حد نهائی تا محور راه) عنوان کرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به اینکه با متخلفان برابر تبصره یک ماده ۶ قانونی ایمنی راه‌ها برخورد قانونی می شود گفت:این اداره کل طبق وظیفه قانونی خود از هر گونه ساخت ساز غیر مجاز در حریم قانونی راه‌ ها و ۱۰۰ متر شعاع حفاظتی آن جلوگیری می کند.
بهرامی نیا اظهار داشت:متقاضیان قبل از هرگونه ساخت و ساز اعم از تجاری و مسکونی در حاشیه راه‌های اصلی، فرعی و روستایی باید برای اخذ مجوز قانونی به اداره های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مراجعه کنند.

خوزستان دارای ۱۸ هزارو ۵۵۸ کیلومتر جاده است که از این میان ۱۲ هزار و ۴۲۲ کیلومتر جاده روستایی است.

منبع:ایرنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار