سرپرست شهرداری اهواز: با آغاز عملیات اجرایی پروژه عظیم دفع آبهای سطحی ۵۰ درصد از نارضایتی مردم پاسخ داده خواهد

تاریخ انتشار: سه شنبه 26 مرداد 1400 | 09:10 ق.ظ
سرپرست شهرداری اهواز: با آغاز عملیات اجرایی پروژه عظیم دفع آبهای سطحی ۵۰ درصد از نارضایتی مردم پاسخ داده خواهد علیرضا عالی پور سرپرست شهرداری اهواز در مراسم پروژه دفع آبهای سطحی در منطقه کوی علوی ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) گفت: از اهتمام استاندار محترم خوزستان، معاونت عمرانی استانداری، اداره کل بحران و فرماندار محترم که حضور میدانی داشتند و مستمرا پیگیر بودند کمال تشکر را دارم. […]

علیرضا عالی پور سرپرست شهرداری اهواز در مراسم پروژه دفع آبهای سطحی در منطقه کوی علوی ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) گفت: از اهتمام استاندار محترم خوزستان، معاونت عمرانی استانداری، اداره کل بحران و فرماندار محترم که حضور میدانی داشتند و مستمرا پیگیر بودند کمال تشکر را دارم.

وی ادامه داد: هدف ما و شورای اسلامی شهر این است که در یک بازه زمانی کوتاه اقدامات موثری را برای شهروندان داشته باشیم.

عالی پور در این مراسم از تصویب طرح جامع شهر اهواز خبر داد و تشریح کرد: طرح جامع دفع آبهای سطحی با زحمات معاونت عمرانی استانداری و سایر بخشهای مرتبط و برمبنایی علمی مصوب شد. این طرح شامل حدود ۲۲۰ کیلومتر خطوط اصلی در غرب اهواز، ۲۴۰ کیلومتر در شرق و جمعا ۴۶۰ کیلومتر خطوط اصلی جمع کننده ها هستند که در کل اهواز ۱۵ ایستگاه پمپاژ را در بر می گیرد.

وی ادامه داد: انشالله با آغاز عملیات اجرایی این پروژه ۵۰ درصد نارضایتی های مردمی انشالله پاسخ داده خواهد شد و محدوده ای به مساحت ۲۰ هزار هکتار را در بر می گیرد و بالغ بر ۶۰۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که اگر به موقع تخصیص یابد در یک بازه زمانی پنج ساله موفق خواهیم شد طرح مستقلی جدای از شبکه فاضلاب برای اهواز داشته باشیم و اهواز را از یک شبکه مستقل بهره مند کنیم.

سرپرست شهرداری اهواز در خصوص پروژه دفع آبهای سطحی افزود: مناقصه این پروژه در سال ۹۸ بسته شد اما مشکلات و موانعی از جمله تامین منابع و خارج شدن پروژه از حالت معمول و حجم گسترده آن باعث شد در خصوص ضرورت انجام آن کمی تردید پیدا شود اما خوشبختانه مصوب و عملیاتی شد.

‌این مقام مسئول در خصوص مدت زمان اجرای پروژه کوی علوی تصریح کرد: این پروژه در صورت عدم وجود معارض ۱۲ ماه به طول می انجامد و فقط خط لوله ان ۶ماه کار می برد.

عالی پور در پایان از دستگاههایی مانند سازمان برنامه ریزی، اداره کل بحران، نظام فنی اجرایی و بویژه دانشگاه شهید چمران اهواز که که اجازه دادند حدود دو و نیم کیلومتر از مسیر پروژه از محل دانشگاه عبور کند و موجبات کاهش مشکلات مردم را فراهم اوردند تشکر و قدردانی کرد و خاطر نشان کرد: انشالله همین هم افزایی ها و تعامل ها سبب برون رفت شهر اهواز از مشکلات زیرساختی اش خواهد شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار