تقاضای۳۰ برابری عامل کمبود هویج در بازار اهواز است/ تکذیب فروش هویج با کارت ملی

تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 مرداد 1400 | 11:44 ق.ظ
تقاضای۳۰ برابری عامل کمبود هویج در بازار اهواز است/ تکذیب فروش هویج با کارت ملی رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری اهواز گفت: در یک هفته اخیر، به دلیل انتشار خبر تاثیر مثبت هویج بر پیشگیری از بیماری کرونا، باعث افزایش تقاضا و مصرف این میوه شد اما با این وجود ما با کمبود هویج مواجه نیستیم.

 

 
تقاضای30 برابری عامل کمبود هویج در بازار اهواز است/ تکذیب فروش هویج با کارت ملی

به گزارش کشاورزی پرس، بابک ربیعی امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طی یک هفته اخیر مطلبی در  میان مردم منتشر شده است که از خاصیت مثبت هویج در مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا  سخن گفته بود که این امر باعث هجوم مردم به خرید این کالا و افزایش تقاضای آن شد.

وی افزود: اینکه بگوییم بازار با کمبود مواجه هستیم اشتباه است چون دلیل شرایط فعلی عدم توازن عرضه و تقاضا است و آمارهایی که در اختیار داریم نشان می‌دهد در زمینه تولید و انبارها هیچ کمبودی نداریم و امیدواریم با افزایش عرضه در روزهای آینده قیمت این کالا نیز متعادل شود.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اهواز تصریح کرد: در طی یک هفته اخیر تقاضای هویج نسبت به هفته‌های گذشته نزدیک به ۳۰ برابر شده است و فقط مشکل عرض پایین باعث کمبود هویج در بازار شده است و لذا این شایع که عرض در مقابل ارایه کارت ملی است و یا فروش هویج به شرط خرید یک کالای دیگر به هیچ وجه صحت ندارد و هموطنان باید اخبار را از منابع صحیح و قابل اعتماد دریافت کنند.

ربیعی درباره دلیل کمبود ایجاد شده همچنین اضافه کرد: برخی از اخبار مبنی براین است که مصرف این محصول کشاورزی در دوره درمان کرونا یا حتی پیشگیری از آن بسیار مفید است بنابراین یکباره شاهد هجوم خریداران برای این محصول بودیم و همانطور که قبلا اشاره شد تقاضا ۳۰ برابر افزایش یافت که بازار در همان ابتدا قادر به مدیریت نبود اما امروز خوشبختانه مشکلی برای تامین این محصول نیست.

ربیعی گفت: در بازار میو و تره‌بار هرگاه میزان تناسب عرض و تقاضا با مشکلی مواجه شده؛  تدابیری اتخاذ می‌کنیم که این مشکل مرتفع شود و در این زمینه از شب گذشته عرضه هویج به بازار افزایش پیدا کرده است و مردم می‌توانند این محصول کشاورزی را خرید کرده و مصرف کنند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اهواز تاکید کرد: هموطنان نباید فریب جریان‌سازی برخی فعالان دنیای مجازی را بخورند چون اغلب این افراد به دنبال جذب مخاطب به هر قیمتی هستند و بعضاً باعث ایجاد مشکلاتی برای هموطنان خواهند شد.

منبع:خبرگزاری تسنیم


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار