دوره آموزش مجازی “خانواده آرمانی در پرتو هدایت حسینی” برگزار شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 مرداد 1400 | 21:59 ب.ظ
دوره آموزش مجازی “خانواده آرمانی در پرتو هدایت حسینی” برگزار شد به مناسبت ایام شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش دوره آموزش مجازی (وبینار) “خانواده آرمانی در پرتو هدایت حسینی” با حضور پرشور کارکنان گروه فولاد خوزستان برگزار شد. به گزارش کشاورزی پرس ‌ ‌، این دوره ی آموزشی ۲۶ مردادماه ۱۴۰۰ با همکاری واحدهای آموزش و توسعه منابع انسانی، روابط عمومی و ستاد […]
به مناسبت ایام شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش دوره آموزش مجازی (وبینار) “خانواده آرمانی در پرتو هدایت حسینی” با حضور پرشور کارکنان گروه فولاد خوزستان برگزار شد.
به گزارش کشاورزی پرس ‌ ‌، این دوره ی آموزشی ۲۶ مردادماه ۱۴۰۰ با همکاری واحدهای آموزش و توسعه منابع انسانی، روابط عمومی و ستاد اقامه نماز به صورت مجازی (برخط) برگزار شد.
 
محمدرضا سنگری نویسنده و پژوهشگر عاشورا که تدریس این وبینار را بر عهده داشت، در ابتدا اظهار داشت: دلگرم‌سازی در رفتار حضرت ابوالفضل (ع) دیده می‌شود. ایشان جنگ سختی کرد تا وارد شریعه شد. می‌دانست بچه‌ها امید دارند که عمو حتماً آب می‌آورد. حضرت با اینکه دستش قطع شده بود خود را دلگرم می‌کند و در رجزی که می‌خواند می‌گوید: «والله إن قَطَعتُمُوا یَمِینی إنّی اُحامی أبداَ عَن دینی؛ شاید عباس اینجا تمام شود اما عباس ادامه دارد و برای همیشه حامی دین خواهد بود.» این ها برای ما درس است که هیچ‌ وقت از تکاپو دست نکشیم و نگوییم دیگر فایده ندارد.
 
این محقق عاشورایی در ادامه گفت: مراء یا جدال پنهانی از عناصر تخریب‌گر در خانواده‌های امروز است. مراء پنهانی در واقع یعنی جدال و درگیری اتفاق نمی‌افتد، اما شکل رفتاری از یک درگیری سخن می‌گوید، مثلاً بچه وقتی وارد خانه می‌شود، مستقیم وارد اتاقش می‌شود و در را پشت سرش محکم می‌بندد. این یک رفتار اعتراضی به فضای خانه است. یا مثلاً سفره در خانه پهن نمی‌شود، افراد تنها غذا می‌خورند. این مراء یا درگیری پنهان است. شیطان در چنین خانه‌ای حکومت می‌کند و به تعبیر امام حسین (ع) بر شانه‌های آن ها سوار است. افراد با هم سلام و احوال پرسی نمی‌کنند و محیط خانه سرد است.
 
سنگری اظهار داشت: فرهنگ عاشورا، فرهنگ محبت کردن و عشق‌ ورزیدن است. هَل الدّین الاّالحُب؛ آیا دین غیر از محبت است. اگر کربلا را مرور کنیم یکی از لطافت‌ها و زیبایی‌های آن محبتی است که ما در کربلا می‌بینیم. محبت برادر به خواهر، محبت برادر به برادر، محبت زن به مرد؛ بعضی از این صحنه‌ها را نمی‌توان گفت و بعضی‌ها را نیز نگفته‌اند. من کدام زیبایی کربلا را در متن زندگیم می‌بینم. آیا ما شیوه‌ی سخن گفتن اباعبدالله الحسین (ع) را با فرزندانمان داریم؟ با همسرانمان داریم؟ با دوستانمان داریم؟ بعضی اوقات بدزبانی‌ها بین ما وجود دارد که هیچ کدام‌شان نشان از آن روح زیبای حسینی ندارد.
 
وی در پایان سخنان خود گفت: خدایا به حرمت سیدالشهدا (ع) به ما معرفت حسینی عنایت فرما. حسین یعنی زیبا؛ خدایا ما را با این زیبا آشنا گردان. بارقه‌ای از این زیبایی را به زندگی ما ببخش. زیستنی از جنس عاشورا به ما و نسل ما و ذریّه‌ی ما عنایت کن. خدایا! پروردگار! زیباگویی، زیبارویی، زیباخویی که ویژگی‌های حسین (ع) است به ما و فرزندانمان و دوستانمان و نسل و جامعه‌ی ما عنایت بفرما.
 
گزارش خبرنگار ما حاکی است، در این دوره که با توجه به شیوع ویروس کرونا و جهت حفظ سلامت کارکنان، بازنشستگان و خانواده های آنان به صورت مجازی برگزار شد، ۱۶۴۰ تن حضور داشتند.
منبع فولاد خوزستان


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار