مرز ‌سفر به عراق ‌از مرز شلمچه ممکن نیست/ مردم از ‌حضور در مرز ‌خودداری کنند‌

تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 مرداد 1400 | 13:09 ب.ظ
مرز ‌سفر به عراق ‌از مرز شلمچه ممکن نیست/ مردم از ‌حضور در مرز ‌خودداری کنند‌ فرماندار خرمشهر گفت: با توجه به شرایط کرونا عراق برای زائرین ویزا صادر نمی کند و مردم از حضور در مرز شلمچه خودداری کنند.

 

 
مرز ‌سفر به عراق ‌از مرز شلمچه ممکن نیست/ مردم از ‌حضور در مرز ‌خودداری کنند‌

محمد حیدری اظهار داشت: شرایط کشور ما و عراق از نظر کرونا مناسب نیست و برای همین دولت عراق فعلا هیچ ویزایی صادر نمی‌کند.

وی با اشاره به نبود شرایط صدور ویزا از سوی طرف عراقی افزود: مردم برای زیارت و حضور در کشور عراق فعلا از حضور در مرز شلمچه خودداری کنند.

فرماندار ویژه خرمشهر بیان داشت: باهدف حمایت از صادرات و تبادلات تجازی تنها ۷ گروه ویژه امکان خروج از مرز شلمچه را دارند.

این مقام مسئول بیان داشت: این گروه شامل گروه های زیر است: اتباع عراق و همسران آنها، ایرانیان شاغل در عراق، افرادی که از قبل نوبت پزشکی دارند، فعالان بخش خدمات فنی مهندسی، تجار و نیروهای کار.این افراد با داشتن ویزا می توانند از مرز خرمشهر وارد عراق شوند.

حیدری ادامه داد: برابر قوانین عراق، ورود بدون ویزای افراد به خاک این کشور تاوانش ۳ سال حبس است و این حکم همگان را شامل می شود.

وی گفت: با بیان اینکه در حال حاضر برخی از هم وطنان برای سفر به عتبات عالیات به مرز شلمچه مراجعه می کنند، تصریح کرد: امکان عبور این افراد به هیچ وجه ممکن نیست، سفر به عراق در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و تا اطلاع ثانوی ممنوع است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار