خوزستان در عاشورای حسینی غرق ماتم است

تاریخ انتشار: پنجشنبه 28 مرداد 1400 | 12:38 ب.ظ
خوزستان در عاشورای حسینی غرق ماتم است مراسم عاشورای حسینی در ساعات اولیه امروز پنجشنبه با حضور عاشقان سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) در اهواز و سایر شهرستان های خوزستان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شده است. با دستور ستاد استانی کرونا دسته روی هیات های عزاداری که به رسم هر ساله در ایام محرم و به ویژه در روز […]

مراسم عاشورای حسینی در ساعات اولیه امروز پنجشنبه با حضور عاشقان سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) در اهواز و سایر شهرستان های خوزستان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شده است.

با دستور ستاد استانی کرونا دسته روی هیات های عزاداری که به رسم هر ساله در ایام محرم و به ویژه در روز عاشورا انجام می گرفت ممنوع بوده و دسته های عزاداری به صورت محله ای مراسم عزاداری را انجام می دهند.
مردم به صورت خودرویی و یا با رعایت پروتکل های بهداشتی  به تماشای مراسم عزاداری می پردازند.
در سطح شهر اهواز با همت شهرداری و هیات های عزاداری ۲ مکان رو باز و وسیع برای برگزاری مراسم محرم تهیه شده است.
 براساس اعلام پلیس راهور خوزستان مسیرهای تردد همیشگی هیات های عزاداری عاشورای حسینی در اهواز مسدود است و مسیرهای جایگزین برای این روز تعیین و اعلام شده است.
این کار برای جلوگیری از ازدحام و ترافیک در شرایط سخت کرونا انجام گرفته است.
بر اساس مصوبه ستاد استانی کرونا برنامه های عزاداری هیات های مذهبی در روز عاشورا بدون دسته روی به مدت حداکثر ۲ ساعت در فضای باز مساجد ، جلوی هیات ها ، تکایا و مساجد خواهد بود.
روز عاشورای سال گذشته نیز به دلیل شیوع کرونا هیات‌های عزاداری در سطح استان مجاز به تجمع ، ورود و برگزاری مراسم عزاداری نبودند.
 مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان اعلام کرد:دسته روی هیات‌های عزاداری به سمت بقاع زیارتی استان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و ضرورت حفظ جان و سلامتی دوستداران و ارادتمندان به سرور و سالار شهیدن حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ممنوع است.

در محرم امسال در خوزستان ۲ هیات عزاداری به مرکز واکسیناسیون در مقابله با کرونا تبدیل شد.
بیش از ۶هزار هیات مذهبی و عزاداری حسینی در خوزستان فعال هستند.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار