انجام ۱۲عملیات اطفا حریق و پیروزی آتش نشانان بر شعله های حریق

تاریخ انتشار: پنجشنبه 28 مرداد 1400 | 18:40 ب.ظ
انجام ۱۲عملیات اطفا حریق و پیروزی آتش نشانان بر شعله های حریق رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: ۱۲ عملیات اطفا حریق و امدادی در ۲۴ ساعت گذشته با موفقیت توسط آتش نشانان اهوازی انجام شد.

 

انجام ۱۲عملیات اطفا حریق و پیروزی آتش نشانان بر شعله های حریق
به گزارش کشاورزی پرس، ابراهیم قنبری بیان کرد: بیست و چهارم مرداد ماه سال جاری ساعت چهار و ۱۱ دقیقه بامداد با تماس تلفنی شهروندی با سامانه ۱۲۵ سازمان ، حریق منزل مسکونی در منطقه آخرآسفالت اطلاع رسانی شد.
وی علت حریق را اتصال برق کولر پنجره ای گزارش کرد و افزود؛ آتش نشانان سریعا با لوله های آبرسان حریق منزل رامهار کردند .همچنین آتش نشانان حریق نیسان وانت ساعت ۶ و ۴۹ وقیقه در مسیر کیانشهر که به علت آتش سوزی از قسمت موتور رخ داده بود را اطفا کردند.
قنبری با اشاره به مهار حریق منزل مسکونی ساعت ۱۴ و ۱۰ دقیقه در کوی مشعلی به علت نشت گاز پیک نیک توسط آتش نشانان اظهار کرد؛ آتش نشانان آتش سوزی در تراس واحد مسکونی ساعت ۲۲و ۲ دقیقه در کوی بعثت را با حضور به موقع اطفا کردند.
وی توضیح داد ؛مهار حریق کنتور برق منازل مسکونی در منطقه کیانشهر و کوی مجاهد و حریق ترانس برق در منطقه پردیس خیابان هدیه و کیانپارس خیابان یک غربی از دیگر عملیاتهای انجام شده توسط آتش نشانان است. 
قنبری به اعزام آتش نشانان به منطقه کیان آباد اشاره و اذعان کرد: آتش نشانان در محل مشاهده کردند گود برداری غیراصولی منجر به خسارت منازل اطراف شده و ایمن سازی لازم را انجام دادند. 
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز؛ آتش نشانان در عملیات نجات محبوسین در اماکن مسکونی به علت خرابی قفل درب در کوی سعدی و کیانشهر و محبوسین در کابین آسانسور در منطقه گلستان خیابان شهریور پنج شهروند را نجات دادند.
آتش سوزی خودرو سواری پراید مهار شد
یک دستگاه خودرو سواری پراید جنب پمپ بنزین مرعشی دچار آتش سوزی شد و شعله های حریق با تلاش آتش نشانان مهار شد.
رئیس سازمان اظهار کرد: ۲۵ مرداد ماه سال جاری ساعت ۱۴دقیقه بامداد با تماس تلفنی شهروندی با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش سوزی یک دستگاه خودرو سواری پراید جنب پمپ بنزین مرعشی اطلاع رسانی شد و ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانان را رهسپار محل حادثه کرد.
ابراهیم قنبری افزود: آتش‌نشانان به محض رسیدن به محل حادثه با دود وشعله های حریق خودرو پراید مواجه شدند و با ایمن سازی و استفاده از لوله های آبرسان، شعله‌های آتش را مهار کردند.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در پایان بیان کرد: علت آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان فرسودگی اتصالات و نشت بنزین خودرو گزارش شده است.
خودرو پراید حین حرکت در مسیر آتش گرفت
یک دستگاه خودرو سواری پراید حین حرکت در مسیر غیزانیه بزرگ دچار آتش سوزی شد.
 رئیس سازمان بیان کرد: ۲۵ مرداد ماه سال جاری ساعت ۱۲ و ۹ دقیقه رخداد حادثه از سوی رانندگان خودروهای عبوری به سامانه ۱۲۵ اطلاع رسانی شد و بلافاصله آتش نشانان با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان خود را به مسیر غیزانیه بزرگ رساندند.
ابراهیم قنبری بیان کرد: در محل حادثه یک دستگاه خودرو پراید حین حرکت در مسیر ناگهان دچار آتش سوزی شده و خوشبختانه راننده این وسیله نقلیه به سلامت از اتاقک خودرو سواری خارج شد.
وی افزود: نیروهای عملیاتی به محض رسیدن به محل حادثه، علائم هشدار دهنده را برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی در مسیر قرار دادند و با بکارگیری لوله های آبرسانی، آتش سوزی خودرو سواری را در کوتاه ترین زمان ممکن، مهار و کاملا خاموش کردند.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: آتش نشانان در پایان، ایمن سازی های لازم را انجام دادند و خودرو سواری را به حاشیه امن مسیر منتقل کردند.
حریق جعبه تقسیم برق منزل مسکونی را به آتش کشید
جعبه تقسیم برق، منزل مسکونی در کوی رسالت را به آتش کشید و زبانه های آتش با تلاش آتش نشانان مهار شد. رئیس سازمان بیان کرد: ۲۵ مرداد ماه سال جاری ساعت۱۹و۵۰ دقیقه با تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ سازمان خبر آتش سوزی منزل مسکونی در کوی رسالت گزارش شد.
ابراهیم قنبری توضیح داد: با اعلام این خبر مرکز فرماندهی سازمان ۲ دستگاه خودرو امداد و نجات و یک دستگاه خودروی اطفاء حریق را به محل حادثه اعزام کرد . 
وی افزود؛ آتش نشانان در یک اقدام سریع و به موقع با ایمن سازی محل حادثه عملیات اطفاء حریق را انجام دادند و دود ناشی از حریق را با دستگاه فن فشار مثبت تخلیه کردند.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در پایان بیان کرد: آتش نشانان در ساعت ۲۰و ۴۵ دقیقه به ایستگاه بازگشتند
منبع:اداره ارتباطات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار